خانزادی: پیشرفته ترین تجهیزات را در اختیار داریم ، هر آنچه که در دریا احتیاج داریم را خودمان ساخته ایم

به گزارش مجله مدیریت ناب، فرمانده نداجا گفت: امروز آن قدر انباشت بزرگی از علم و فناوری و زیرساخت ها و دانش دفاعی را در دست داریم که هیچ وابستگی به خارج نداریم.

خانزادی: پیشرفته ترین تجهیزات را در اختیار داریم ، هر آنچه که در دریا احتیاج داریم را خودمان ساخته ایم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز (شنبه) در نشست خبری به مناسبت هفتم آذر سالروز عملیات مروارید و روز نیروی دریایی ارتش، گفت: جمهوری اسلامی ایران از بدو تاسیس تا به امروز سرشار از روز های پرافتخار بوده که هفتم آذرماه هم یکی از روز های پرافتخار آن است که بر تارک دفاع مقدس می درخشد.

وی اضافه کرد: تسلط بر دریا توسط نیروی دریایی ارتش موجب شد تا خاک کشور به وسیله دریا مورد محاصره واقع نگردد. عملیات شکست حصر آبادان سرآغازش از دریا بود و نیروی دریایی تا به امروز حرکت امنیت ساز خود در دریا را ادامه داده است.

خانزادی با بیان اینکه همگام با پیشرفت انقلاب، نیروی دریایی کار خود را برای ساخت تجهیزات پیش برد و امروز می بینیم هر آنچه که در دریا احتیاج داریم را خودمان ساخته ایم، گفت: امروز آن قدر انباشت بزرگی از علم و فناوری و زیرساخت ها و دانش دفاعی را در دست داریم که هیچ وابستگی به خارج نداریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: امروز ترکیبی از پیشرفته ترین تجهیزات شامل سامانه های کنترل آتش، موشکی، توپخانه، سازه های جدید و پیشرفته و ... را در اختیار داریم.

امیر خانزادی اضافه کرد: این ناو امکانات بسیار خوبی برای استقرار تیم های عملیات های ویژه و حمل قایق های تندرو دارد همچنین امکانات پدافندی بسیار خوبی در این شناور استفاده شده و در روز های آینده به نیروی دریایی ملحق می گردد این شناور می تواند به توان دفاعی نیروی دریایی ایران یاری کند و معادلات دفاعی را در منطقه به هم بزند

وی نیروی دریایی سپاه و ارتش را یک ید واحد دانست و گفت: ماموریت ها به صورت بسیار خوبی بین این دو نیرو تقسیم شده است و پیوستگی امنیت با اتحاد میان دو نیروی دریایی ارتش و سپاه برقرار می گردد. در دریایی که نیرو های دریایی کشور های متخاصم جولان می دهند این که بگوئیم نیرو های دریایی در ایران در آن حوزه چه کار می نمایند حرف نادرستی است قطعاً این دو نیرو با حضور در آب های آزاد امنیت و اقتدار را برای کشورمان به ارمغان می آورند

امیر خانزادی در مورد برگزاری رزمایش مشترک با سایر کشور ها گفت: این رزمایش ها نتیجه تعامل های گسترده میان کشورهاست و بر همین اساس نیرو های دریایی کشور های مختلف در کنار هم نهاده شده و یک رزمایش را برگزار می نماید سال گذشته ما میزبان یک رزمایش مرکب میان ایران روسیه و چین بودیم، اما با فاصله اندک شاهد شیوع بیماری کرونا بودیم که امروز شاهد اوج ان در دنیا هستیم البته تعامل نیرو های دریایی همچنان حفظ می گردد، اما هیچ ارتباط مستقیمی قرار است با هم نداشته باشیم و ببا پروتکل های بهداشتی برنامه ریزی های ما به این شکل است که رزمایش در امسال برگزار گردد البته این بستگی به نوع پیشرفت بیماری کرونا دارد.

وی ادامه داد: کشور های حاشیه اقیانوس هند در سال گذشته برگزار گردد که تحت تاثیر بیماری کرونا نهاده شد ما آمادگی داریم که در اسفندماه با حفظ رویکرد بدون تماس این رزمایش را برگزار کنیم.

امیر خانزادی در مورد فرایند الحاق ناو دماوند گفت: کار ساخت ناو دماوند در شمال در حال طی شدن است این ناو در این هفته به آب انداخته می گردد و بلافاصله از آب گرفته می گردد و ناو دمتوند حتما تا انتها سال توان دریانوردی را خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1292

به "خانزادی: پیشرفته ترین تجهیزات را در اختیار داریم ، هر آنچه که در دریا احتیاج داریم را خودمان ساخته ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانزادی: پیشرفته ترین تجهیزات را در اختیار داریم ، هر آنچه که در دریا احتیاج داریم را خودمان ساخته ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید