حمایت از فراوری فیلم های اقتباسی توسط بنیاد سینمایی فارابی

به گزارش مجله مدیریت ناب، بنیاد سینمایی فارابی در جهت سیاست های حمایتی سازمان سینمایی و سمعی و بصری کشور، برای حمایت از فراوری فیلم های اقتباسی فراخوان داد.

حمایت از فراوری فیلم های اقتباسی توسط بنیاد سینمایی فارابی

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، به منظور تقویت پیوند میان سینما و ادبیات داستانی و تشویق نویسندگان و فراوریکنندگان فیلم، بنیاد سینمایی فارابی، طرح حمایت از فراوری فیلم های اقتباسی را به اجرا می گذارد.

بر اساس این خبر، بنیاد سینمایی فارابی در نظر دارد حمایت از فراوری فیلم اقتباسی را به توضیح زیر اجرا کند:

1. بنیاد سینمایی فارابی تا سرانجام خرداد 99 حقوق حداقل 10 اثر در گونه های مختلف ادبیات داستانیِ پس از انقلاب را براساس جذابیت های داستانی و قابلیت اقتباس سینمایی، از صاحب حقوق اثر (مؤلف یا ناشر) خریداری می نماید.

2. خریداری حقوق کتاب هایی که برنده جوایز معتبر ادبی مانند جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی، جایزه جلال آل احمد و سایر جوایز مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولویت قرار دارند.

3. تهیه کنندگان حرفه ای سینما می توانند پیشنهادهای خود را به بنیاد سینمایی فارابی ارائه کنند.

4. حقوق آثاری که برای اقتباس مورد موافقت قرار می گیرند، به قیمت مصوب کمیسیون فرهنگی - هنری بنیاد (بین دویست تا چهارصد میلیون ریال) از صاحب قانونی اثر (مؤلف یا ناشر) خریداری می گردد و برای نگارش فیلمنامه در اختیار تهیه کننده (پیشنهاد دهنده) قرار می گیرد.

5. پس از دریافت پروانه ساخت، ضمن واگذاری حق اقتباس خریداری شده به تهیه کننده مبلغ پانصد میلیون ریال نیز بابت تبدیل داستان به فیلمنامه، به تهیه کننده پرداخت می گردد.

6. بنیاد سینمایی فارابی در فراوری این آثار با تصویب شورای هماهنگی فراوری سازمان سینمایی، تا سقف 10 میلیارد ریال مشارکت خواهد نمود.

7. فهرست کتاب هایی که حقوق اولیه آنها به منظور طراحی و فراوری آثار اقتباسی، خریداری شده و می گردد به همراه فهرست آثاری که حقوق سینمایی آنها در گذشته از طریق سازمان سینمایی و مؤسسات تابعه، خریداری شده است برای استفاده از بند 5 و6 این فراخوان در نشانی اقتباس.آی آر نیز قابل بهره برداری است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 786

به "حمایت از فراوری فیلم های اقتباسی توسط بنیاد سینمایی فارابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از فراوری فیلم های اقتباسی توسط بنیاد سینمایی فارابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید