تور سریلانکا: توسعه گردشگری بین ایران و سریلانکا

به گزارش مجله مدیریت ناب، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برنامه توسعه روابط دو جانبه با کشورها در حوزه گردشگری اطلاع داد.

تور سریلانکا: توسعه گردشگری بین ایران و سریلانکا

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی عصر روز سه شنبه 19 دی 96 در ملاقات با شریف انیس، سفیر سریلانکا در تهران، با ابراز امیدواری نسبت به حصول نتایج مثبت برای دو کشور خاطرنشان کرد:

زمینه توسعه جهانگردی بین ایران و سریلانکا وجود دارد و با افزایش روابط در این حوزه، شاهد ارتقاء روابط دو کشور در بخش های دیگر نیز خواهیم بود.

او توضیح داد:

دولت جمهوری اسلامی ایران برنامه های بسیار زیادی برای توسعه جهانگردی در دستور کار دارد که باید در این دوره اجرایی گردد، در حال حاضر ایران میزبان 5 میلیون جهانگرد خارجی است و باید در آینده این رقم به 20 میلیون برسد.

معاون رئیس جمهوری افزود:

ایران کشوری با تاریخ و تمدن بسیار کهن است. جاذبه های طبیعی کم نظیری نیز در کشور ما وجود دارد که مورد توجه جهانگردان قرار می گیرد. دو دریا در شمال و جنوب کشور ما وجود دارد. بعلاوه در ایران کویر و جنگل برای علاقه مندان به این جاذبه های طبیعی وجود دارد.

هر شهر ایران دارای جاذبه های منحصربه فردی است و جزایر متعددی در خلیج فارس وجود دارد که هر سال میزبان جهانگردان بسیار زیادی است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی تشریح کرد:

توسعه روابط با کشور ها در حوزه جهانگردی به صورت دو جانبه از جمله برنامه های ما در این حوزه است.

ایران و سریلانکا می توانند به شکل دو طرفه روابط خود را در حوزه جهانگردی ارتقاء دهند.

با توجه به این که در چند سال اخیر سفر ایرانیان به سریلانکا رشد داشته است، باید برنامه ریز ی ها به صورتی باشد که جهانگردان دو کشور به طور متوازن به ایران و سریلانکا سفر نمایند.

مونسان با اشاره به سفر رئیس جمهوری سریلانکا به کشورمان در ماه های آینده توضیح داد:

این سفر فرصت خوبی برای تبادل سند همکاری ایران و سریلانکا در حوزه جهانگردی است.

چند ماه به جای مانده به این سفر فرصت مناسبی است تا راهکارهای افزایش همکاری در این حوزه آنالیز و پیش نویس سند تفاهم همکاری آماده امضای مقامات ارشد دو کشور گردد.

معاون رئیس جمهوری افزود:

یازدهمین نمایشگاه بین المللی جهانگردی تهران فرصت مناسبی است که شرکت های خدمات جهانگردی سریلانکا می توانند با جاذبه های جهانگردی ایران آشنا شوند و بعلاوه ظرفیت های این کشور را در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدنمایندگان قرار دهند.

او توضیح داد:

برگزاری برنامه های فرهنگی و جشنواره هایی با رویکرد معرفی آئین ها و غذاهای محلی در دو کشور نیز از دیگر راهکارهای معرفی ایران و سریلانکا به مردم این کشور ها است.

شریف انیس سفیر سریلانکا در تهران نیز در این ملاقات با اشاره به سفر رئیس جمهوری این کشور به ایران اعلام کرد:

این سفر می تواند نقطه آغازی برای توسعه روابط دو کشور در حوزه جهانگردی باشد.

سریلانکا در سال 2016 میزبان 2 میلیون جهانگرد بوده است که از این تعداد، 9 هزار نفر ایرانی بوده اند.

او ادامه داد:

راه اندازی پرواز مستقیم بین تهران و کلمبو یکی از مهم ترین مواردی است که می تواند رشد و رونق جهانگردی بین دو کشور را در پی داشته باشد.

کشور سریلانکا برای توسعه جهانگردی عزمی پایدار دارد و مقامات این کشور علاقه مند به استفاده از تجربیات کشورهای مختلف در این حوزه هستند.

شریف انیس با اشاره به سفرهای خود به شهرهای مختلف ایران، توضیح داد:

ایران کشوری تاریخی و شگفت انگیز است. ایران و سریلانکا روابط دیپلماتیک طولانی دارند و امروز فرصت و ظرفیت افزایش روابط دو کشور در حوزه های فرهنگی، جهانگردی و مالی فراهم است.

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1887

به "تور سریلانکا: توسعه گردشگری بین ایران و سریلانکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سریلانکا: توسعه گردشگری بین ایران و سریلانکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید