تنوع زیستی و گردشگری پایدار در کنار هم رشد پیدا می کنند

به گزارش مجله مدیریت ناب، خبرنگاران/لرستان معاون فنی حفاظت محیط زیست لرستان گفت: تنوع زیستی و گردشگری پایدار در کنار هم رشد پیدا می کنند و تنوع زیستی و حفاظت از محیط زیست یکی از ضروریاتی است که در راستای رونق گردشگری باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

تنوع زیستی و گردشگری پایدار در کنار هم رشد پیدا می کنند

نبی الله قائدرحمتی، در نشست تخصصی با موضوع نقش تورهای گردشگری در حفاظت از محیط زیست و گردشگری پایدار با موضوع جلوگیری از تحریف(سوءاستفاده از محیط زیست) که به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، اداره کل حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی و با حضور تورهای گردشگردی مجاز در سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط زیست برگزار گشت، اظهار کرد: برای جلوگیری از تخریب محیط زیست با محدود زمانی و مکانی روبرو ایم و این محدودیت ها برای هماهنگی با دستگاه های اجرای لرستان است.

وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی لرستان در حفظ محیط زیست نقش اساسی دارند، بیان نمود: برای حفاظت از محیط زیست، بخشی نگری نشود چرا که متعلق به همگان است.

معاون فنی حفاظت محیط زیست لرستان از اجرای طرح جامع منطقه ها تحت مدیریت استان خبر داد و گفت: این مهم در کارگروه آمایش و در شورای توسعه استان مصوب شد که چنانچه قرار است گردشگری در منطقه ها تحت امر محیط زیست انجام شود در راستا و هماهنگ با این طرح باشد و به عبارت دیگر گردشگری مسئولانه را در منطقه ها تحت مدیریت داشته باشیم.

قائدرحمتی بر آموزش به جامعه هدف و گردشگران تاکید و بیان نمود: در منطقه ها تحت مدیریت جامعه هدف روستاها وعشایر هستند و درصدد بودیم که سود و منفعت گردشگران به این جامعه هدف برسد و باید همه موضوعات در کنار هم دیده شود.

وی با بیان اینکه لرستان، استانی پرپتانسیلی در زمینه تالاب ها، سدها، رودخانه ها و ... است به گونه ای که 130رودخانه دائمی و فصل به طول 9000 کیلومتر در لرستان وجود دارد، اضافه نمود: این مهم می تواند هدف گردشگری باشد.

معاون فنی حفاظت محیط زیست لرستان بیان نمود: در راستا مهاجرت پرندگان قرار داریم و میراث فرهنگی می تواند در این بخش با همکاری محیط زیست برنامه های گردشگری در نظر بگیرد.

قائدرحمتی گفت: لرستان ایران کوچکی است که چهار اقلیم در آن وجود دارد و در تمام فصول سال می توانیم گردشگر را با حفاظت از محیط زیست و تنوع زیستی در استان داشته باشیم.

وی بیان نمود: تنوع زیستی و گردشگری پایدار در کنار هم رشد پیدا می کنند و تنوع زیستی و حفاظت از محیط زیست یکی از ضروریاتی است که در راستای رونق گردشگری باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

معاون فنی حفاظت محیط زیست لرستان گفت: به منظور جلوگیری از بروز آسیب به چشم اندازها و تنوع زیستی باید در قالب طرح ارزیابی اثرات زیست محیطی حتما دیده شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آذر 1400 بروزرسانی: 15 آذر 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1827

به "تنوع زیستی و گردشگری پایدار در کنار هم رشد پیدا می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنوع زیستی و گردشگری پایدار در کنار هم رشد پیدا می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید