تنش در مجلس عراق؛ سخنان جنجالی زیباری جلسه مجلس را به تعویق انداخت

به گزارش مجله مدیریت ناب، ادعای هوشیار زیباری از اعضای ارشد حزب دموکرات کردستان عراق در مورد الحشد الشعبی موجب بحث شدید بین نمایندگان کُرد و عرب مجلس شد تا جایی که جلسه مجلس تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.

تنش در مجلس عراق؛ سخنان جنجالی زیباری جلسه مجلس را به تعویق انداخت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مرکز اطلاع رسانی مجلس عراق در بیانیه ای که پایگاه خبری عراقی المسله آن را منتشر نموده است، گفت جلسه مجلس به تعویق افتاده است و زمان برگزاری جلسه بعدی متعاقبا اعلام خواهد شد.

این در حالی است که اظهارات هوشیاری زیباری وزیر خارجه پیشین عراق علیه الحشد الشعی درگیری لفظی در مجلس عراق بین اعضای حزب دموکرات کردستان و ائتلاف الفتح را به دنبال داشت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

یک منبع مجلسی در این خصوص گفت: جلسه امروز به دلیل اظهارات زیباری به صحنه درگیری لفظی تبدیل شد.

این در حالی است که حسن الکعبی معاون اول رئیس مجلس از هوشیار زیباری خواست به دلیل اظهارات توهین آمیز علیه الحشد الشعبی عذرخواهی کند.

الکعبی در جلسه امروز گفت: ما توهین به هیچ نهاد رسمی در دولت عراق را نمی پذیریم و اظهارات هوشیار زیباری مردود است .

وی زیباری را به عذرخواهی ای که شایسته نقش و جانفشانی الحشد الشعبی است، فراخواند.

فالح الخزعلی معاون رئیس فراکسیون السند الوطنی اظهارات زیباری علیه الحشد الشعبی را بیانگر خواست و اراده داعش دانست که به دلیل رشادت های الحشد الشعبی مغلوب شد.

الخزعلی در بیانیه ای گفت، اگر الحشد الشعبی و خون های ملت عراق نبود زیباری و دیگران نمی توانستند نماینده دولت باشند و او و سایرین به برکت خون رشادت ها و دلاوری های الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی از امنیت برخوردار هستند.

الخزعلی اداره قانونی در الحشد الشعبی و دادستانی کل را به اتخاذ اقدامات قانونی علیه زیباری و هر کسی که به این نیروها و نیروهای امنیتی توهین نموده است، فراخواند تا از تکرار چنین توهین هایی علیه کسانی که در حفظ وطن و پاسداری از کرامت و عزت آن مشارکت داشتند، جلوگیری گردد.

هوشیار زیباری وزیر اقتصاد و دارایی اسبق عراق در یک گفتگوی تلویزیونی ادعا نموده بود: دلیل حمله به اربیل این است که این گروهها این منطقه را به آمریکا نزدیک می بینند و بغداد و اربیل را همانگونه که گروه تروریستی داعش آن را مورد حمله قرار دادند، هدف گرفتند.

زیباری همچنین مدعی شده بود: بعضی گروهها مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق را به مرد شماره یک آمریکا در عراق متهم نموده اند و این اتهام را آشکارا اعلام می نمایند و رویارویی با این گروهها به جبهه مردمی که عملا وجود دارد، نیازمند است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1203

به "تنش در مجلس عراق؛ سخنان جنجالی زیباری جلسه مجلس را به تعویق انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنش در مجلس عراق؛ سخنان جنجالی زیباری جلسه مجلس را به تعویق انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید