تقویت مقدمات افزایش جذب گردشگران چینی به ایران

به گزارش مجله مدیریت ناب، با توجه به علاقه مندی چینی ها برای سفر به ایران، مقدمات افزایش جذب گردشگران چینی به ایران تقویت می گردد.

تقویت مقدمات افزایش جذب گردشگران چینی به ایران

با تور چین ارزان سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

لیلا اژدری سرپرست دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نخستین نشست هم اندیشی میز گردشگری چین امروز یکشنبه 13 اسفند در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی ضمن اشاره به علاقه مندی چینی ها برای سفر به ایران، اطلاع داد که برنامه ریزی هایی به منظور جذب گردشگران چینی به ایران اجرا شده است.

او گفت:

اکثریت چینی ها در سفر حرفه ای هستند و دوست دارند مقاصد جدید و کمترشناخته شده را تجربه نمایند. در جلساتی که با فعالان رسانه ای و فعالان گردشگری و حتی سرمایه گذاران چینی داشتیم برای سفر به ایران ابراز علاقه می نمایند.

او با اشاره به طرح یک کمربند و یک جاده از سوی چین اضافه نمود:

طرح یک کمربند و یک جاده، یک طرح سرمایه گذاری در زیربناهای مالی بیش از 60 کشور دنیا و توسعه دو جهت تجاری کمربند مالی راه ابریشم و راه ابریشم دریایی است که توسط چین در سال 2013 ارائه شده است. و چین میخواهد با اجرای این طرح به مقاصد عالی در حوزه اقتصاد برسد و در این میان از گردشگری به عنوان یکی از ابزارهای مهم خود در این طرح استفاده می نماید.

به گفته وی چینی ها گردشگرانی هستند که هزینه می نمایند و خوشبختانه در سال های اخیر شاهد افزایش ورود گردشگران چینی به ایران و نیز افزایش علاقه مندی آن ها برای سفر به ایران بودیم به همین دلیل بخش دولتی و خصوصی باید با همکاری هم به یک جمع بندی مناسب برسند اما اهمیت بخش خصوصی بیشتر از بخش دولتی است. چرا که عمل نماینده و بخش عملیاتی در رسیدن به اهداف ما در این حوزه بخش خصوصی است که با همراهی دولت می تواند به جذب گردشگر از چین دست یابیم.

مصطفی شفیعی شکیب عضو هیئت مدیره جامعه تورگردانان ایران نیز در گفت:

چینی ها واقعا برای سفر به ایران علاقه مند هستند لذا بخش دولتی و خصوصی باید برای تأمین مقدمات افزایش سفر چینی ها به ایران همکاری نمایند.

وی به منظور جذب گردشگران چینی به ایران خواستار تقویت همکاری هتل داران و آژانس دارها شد.

با توجه به گفته های شفیعی شکیب استفاده از راهنمایان ماهر و مسلط به زبان چینی، تبلیغات و معرفی جاذبه ها و آثار تاریخی ایران در چین، توجه به ذائقه چینی ها در طبخ غذای رستورانی، افزایش همکاری های بخش خصوصی و دولتی، تقویت حمل و نقل و راه های ارتباطی، تهیه بروشورهای اطلاع رسانی به زبان چینی و... از جمله مسائلی است که باید در این باره مورد توجه قرار گیرند.

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 436

به "تقویت مقدمات افزایش جذب گردشگران چینی به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت مقدمات افزایش جذب گردشگران چینی به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید