تفاهم نامه همکاری میان صندوق نوآوری و سازمان توسعه تجارت منعقد شد

به گزارش مجله مدیریت ناب، برای بهبود زیرساخت های صادراتی محصولات دانش بنیان و فناورانه و ارتقای توان صادراتی آن ها تفاهم نامه همکاری بین صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان توسعه تجارت منعقد شد.

تفاهم نامه همکاری میان صندوق نوآوری و سازمان توسعه تجارت منعقد شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، مراسم امضای تفاهمنامه افزایش همکاری میان صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان توسعه تجارت بین صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به عنوان نهاد حامی تامین کننده خدمات مالی به شرکت های دانش بنیان و فناور، به نمایندگی محمدصادق خیاطیان یزدی عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان دستگاه متولی تجارت خارجی و حامی صادرات غیر نفتی کشور به نمایندگی حمید زادبوم، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران منعقد شد.

هدف از انعقاد این تفاهمنامه همکاری در زمینه راه اندازی دفاتر صادراتی، مراکز تجاری و پایانه های تخصصی صادراتی محصولات دانش بنیان در کشور های هدف صادراتی، شبکه سازی و استفاده از ظرفیت های نهاد های واسط مالی برای توسعه صادرات محصولات دانش بنیان و فناورانه با تمرکز بر فناوری های آینده و همچنین همکاری در برپایی پاویون در نمایشگاه های مختلف داخلی و بین المللی در حوزه محصولات دانش بنیان و فناورانه است.

از دیگر موضوعات مورد توافق در این تفاهمنامه می توان به همکاری در اعزام و پذیرش هیات های تجاری و مالی در حوزه محصولات دانش بنیان و فناورانه، همکاری در زمینه توانمندسازی و ارزیابی آمادگی صادرات شرکت های دانش بنیان و فناور برای ورود به بازار های هدف صادراتی و در نهایت همکاری در زمینه تجهیز و راه اندازی دبیرخانه دائمی دیدار های رو در رو (B2B) در سازمان توسعه تجارت ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره نمود.

لازم به ذکر است در قالب این تفاهمنامه، یک کمیته راهبری متشکل از نمایندگان طرفین به منظور سیاست گذاری، تدوین برنامه اجرایی و نظارت بر حسن اجرای این تفاهم نامه تشکیل خواهد شد.

قابل ذکر است تجاری سازی و صادرات فناوری های پیشرفته در سند چشم انداز 1404 به عنوان یکی از اولویت های ملی برای توسعه پایدار در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1338

به "تفاهم نامه همکاری میان صندوق نوآوری و سازمان توسعه تجارت منعقد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه همکاری میان صندوق نوآوری و سازمان توسعه تجارت منعقد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید