تردد از پل تاریخی کوریجان ممنوع شد

به گزارش مجله مدیریت ناب، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کبودراهنگ از احداث پل جایگزین پل تاریخی کوریجان به درخواست اهالی این منطقه در فاصله 800 متری از پل اطلاع داد.

تردد از پل تاریخی کوریجان ممنوع شد

ایسنا: مهدی غلامی با اعلام این مطلب اظهار کرد: با هدف حفظ سازه تاریخی پل کوریجان تردد ادوات سنگین از روی پل تاریخی کوریجان ممنوع شده به طوریکه این بنا در تاریخ 25 بهمن 79 به شماره 3248 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و چندین بار نیز توسط میراث فرهنگی بازسازی شده است.

وی با بیان اینکه پل تاریخی کوریجان با پنج دهانه عظیم و چهار دهانه کوچک با قوس های جناغی یکی از زیباترین و عظیمترین پل های تاریخی شهرستان کبودراهنگ و استان همدان به شمار می آید، اضافه نمود: پل کوریجان در روستایی با همین نام در راستا رودخانه قره چای قرار گرفته و از دوران صفویه محل ارتباط بین روستاها و شهرها بوده است.

غلامی گفت: هنوز هم پس از سال ها برخی از روستاها مثل روستای ریکان و برخی از کشاورزان اطراف به علت نبود پل جدید از این پل برای حمل و نقل و تردد استفاده می نمایند و این پل از سال 98 به طور مداوم شاهد عبور آب بوده و این امر باعث تردد بیشتر از روی پل شده است.

وی اظهار داشت: به علت نبود راه دسترسی مناسب به دیگر روستاها عبور ادوات سنگین از روی این پل مهمترین تهدید محسوب می گردد چراکه این پل با قدمتی که دارد، محل مناسبی برای حمل و نقل ادوات سنگین نیست.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کبودراهنگ یادآور شد: ایجاد پل جدید در راستا روستای ریکان واقع در شهرستان بهار که در نزدیکی پل کوریجان قرار گرفته، یکی از ضروریات مهم است به طوریکه ایجاد این پل می تواند از تخریب پل تاریخی کوریجان جلوگیری کند.

رئیس شورای روستای کوریجان نیز در باره پل تاریخی این روستا گفت: پل کوریجان در روستای کوریجان از توابع مرکز کبودراهنگ در22 کیلومتری شمال همدان واقع شده، این پل که بر روی رودخانه قره چای احداث شده، از بناهای دوره صفویه بوده و طی چند سال اخیر مورد بازسازی قرار گرفته است.

علی میرزایی اظهار داشت: این پل دارای پنج دهانه عظیم و چهار دهانه کوچک است که به قوس های جناغی مزین است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1331

به "تردد از پل تاریخی کوریجان ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تردد از پل تاریخی کوریجان ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید