تداوم اقدامات پلیس تایلند برای شناسایی مظنونان بمبگذاری

به گزارش مجله مدیریت ناب، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، پلیس تایلند امروز پنجشنبه اظهار داشت که در جستجوی سرنخی برای شناسایی مظنونین بمب گذاری بانکوک به لیست مسافرانی رجوع نموده که چند روز پیش از این اقدام از کشور ترکیه وارد خاک تایلند شده اند.

تداوم اقدامات پلیس تایلند برای شناسایی مظنونان بمبگذاری

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

در جریان حادثه بمب گذاری بانکوک که هفته گذشته در یکی از معابد این شهر رخ داد 20 نفر کشته شدند که در بین آنها توریست های خارجی از چین، هنگ کنگ، انگلستان، مالزی و سنگاپور نیز وجود داشت.

در این میان، بعضی از کارشناسان از امکان ارتباط عاملین بمب گذاری معبد بانکوک با ایغورهای چین سخن می گویند. ایغورها اقلیت ترک زبان مسلمانی هستند که اغلب از سوی دولت پکن به کوشش برای جدایی طلبی و پیوستن به گروه های افراطی نظیر داعش متهم می شوند. ایغورها اغلب به صورت غیر قانونی به تایلند مهاجرت می نمایند تا از آنجا خود را به ترکیه برساند که مردمش قرابت های فرهنگی و مذهبی با آنها دارند.

دولت آنکارا نیز به طور آشکار از ایغورها حمایت نموده و مرزهای خود را به روی ایشان گشوده است. اما ماه پیش تایلند طبق قراری که با چین داشت 100 پناهنده غیر قانونی ایغور را به دولت پکن مسترد کرد که این اقدام خشم مردم و گروه های حقوق بشر ترکیه را در چی داشت.

به همین دلیل، پلیس تایلند که تا کنون 15 نفر از اتباع ترکیه را مورد بازپرسی قرار داد هاست، خاطرنشان کرد لیست همه مسافرانی را که دو هفته قبل از وقوع حادثه به این کشور وارد شده اند، آنالیز خواهد نمود. در این میان بیشترین شک پلیس تایلند به یکی از سازمان های افراطی ترکیه با نام گرگ های خاکستری است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 576

به "تداوم اقدامات پلیس تایلند برای شناسایی مظنونان بمبگذاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم اقدامات پلیس تایلند برای شناسایی مظنونان بمبگذاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید