تاکید بر شفاف سازی بودجه در مورد مطالبات تامین اجتماعی

به گزارش مجله مدیریت ناب، رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی شفاف سازی بودجه 1400 در مورد پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و همسان سازی حقوق بازنشستگان را خواهان شد و ابراز امیدواری کرد: بودجه امنیت شغلی و معیشتی کارگران و مستمری بگیران را فراهم کند.

تاکید بر شفاف سازی بودجه در مورد مطالبات تامین اجتماعی

فتح اله بیات در گفت وگو با خبرنگاران، در ارزیابی لایحه بودجه 1400 و سهم کارگران و بازنشستگان از آن اظهار کرد: با مطالعه ای که در مورد لایحه بودجه داشتیم، مبلغ 90 هزار میلیارد تومان جهت پرداخت به سازمان تامین اجتماعی، حمایتهای اجتماعی، بیمه شدگان خاص و معلولان و ... در نظر گرفته شده است ولی تعیین نیست که چه میزان از این اعتبار بابت بدهی دولت به تامین اجتماعی یا بخشهای دیگر است، در حالی که طبق قانون و تعهداتی که دولت دارد باید سالانه مبلغی از این بدهی پرداخت و به طور شفاف اعلام گردد که قرار است به وسیله مبالغ ریالی پرداخت گردد یا به وسیله واگذاری دارایی ها و املاکی که بازدهی ندارد.

وی اضافه کرد: تامین اجتماعی یک سازمان عریض و طویل است که هم باید حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را بپردازد، هم بخش درمان کارگران و بازنشستگان را تامین کند و هم حق بیمه کارگران و کارفرمایان را برای سالهای آینده پس انداز کند. طبعا حساب و کتاب چنین سازمانی باید تعیین گردد و شاهد نباشیم که مطالبات سازمان در هر دولتی در حال افزایش است.

بیات گفت: اگر این بدهی پرداخت گردد مباحث مربوط به همسان سازی حقوق بازنشستگان، افزایش حقوق کارگران و بازنشستگی بیمه پردازان برطرف می گردد لذا تکلیف سازمان تامین اجتماعی در مورد بیمه شدگان آن باید روشن و تعیین گردد که در هر سال چه میزان از این بدهی بابت اشتغال و کارآفرینی، کمکهای معیشتی، پرداخت حقوق بازنشستگان و بازنشستگی بیمه پردازان صرف خواهد شد.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی در عین حال برطرف تبعیض از بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان لشگری و کشوری را خواهان شد و گفت: متاسفانه در زمان افزایش حقوق یا پرداختی به بازنشستگان تامین اجتماعی با تبعیض هایی روبه رو هستیم و بحث نبود اعتبار مطرح می گردد به نحوی که بازنشستگان تامین اجتماعی مدام از ما می پرسند که چرا حقوق آنها افزایش نمی یابد یا در حق آنها احجاف می گردد در حالی که منابع و مصارف سازمان از محل پرداخت حق بیمه های کارگران و کارفرمایان و بازنشستگان است و بخش اعظم منابع از بخش درآمدی شرکتهای شستا تامین می گردد.

وی در انتها شفاف سازی بودجه 1400 در مورد تعهدات دولت به سازمان تامین اجتماعی و همسان سازی حقوق بازنشستگان را خواهان شد و ابراز امیدواری کرد: بودجه 1400 امنیت شغلی و معیشتی خانوارهای کارگری و مستمری بگیران تامین اجتماعی را فراهم کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1308

به "تاکید بر شفاف سازی بودجه در مورد مطالبات تامین اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر شفاف سازی بودجه در مورد مطالبات تامین اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید