برندسازی محصولات با نام میراث جهانی در 2 منطقه فیروزآباد و سروستان

به گزارش مجله مدیریت ناب، برای نخستین بار در کشور و در چارچوب اهداف توسعه پایدار میراث جهانی منظر باستان شناسی ساسانی فارس در دو منطقه فیروزآباد و سروستان، برندسازی با نام میراث جهانی انجام می گردد.

برندسازی محصولات با نام میراث جهانی در 2 منطقه فیروزآباد و سروستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علیرضا عسکری چاوردی مدیر پایگاه میراث جهانی منظر ساسانی باستان شناسی فارس در حوزه فیروزآباد و سروستان امروز شنبه 11 مرداد 99 با اعلام این خبر گفت: محصولات خاص تولیدی، غذاهای سنتّی ویژه این دو منطقه، دست بافته های عشایری، هنرهای سنتی، صنایع دستی و آداب و رسوم خاص این دو منطقه با نام میراث جهانی یونسکو برندسازی می گردد.

او اضافه نمود: این برنامه دانش بنیان در چارچوب تفاهم نامه و موافقت صنایع غذایی و اداره بازرگانی با استاندارد کیفیت برندسازی می گردد.

عسکری چاوردی بیان کرد: برند میراث جهانی نه تنها زمینه رقابت بین المللی برای توسعه پایدار سنّت های پایدار مردم این مناطق را فراهم می آورد بلکه بسیاری از نوآوری های جدید دانش بنیان این مناطق را می توان با نام و نشان میراث جهانی برندسازی کرد.

او با تأکید بر اینکه باید کوشش کنیم سنّت ها و دستاوردهای مناطق سرزمین خود را ارزش گذاری کنیم و آن ها را در سطح جهانی معتبر سازیم، گفت: مهم ترین برندهای میراث جهانی نظیر گلسرخ فارس در منطقه فیروزآباد بیش از چند هزار سال قدمت دارد که فلکه گلسرخ الله در خروجی شهر شیراز با این نام و گبّه میراث جهانی فیروزآباد با فیلم گبّه برندسازی شد.

مدیر پایگاه میراث جهانی منظر ساسانی باستان شناسی فارس در حوزه فیروزآباد و سروستان با اشاره به اینکه پسته سروستان با این برند به عنوان یک سنّت غذایی پایدار زمینه رقابت بین المللی را به دست می آورد و آداب و رسوم قشقائی ها با بَرَند میراث جهانی در جشنواره های بین المللی معرّف فرهنگ پایدار مناطق میراث جهانی خواهد بود، اضافه نمود: در مجموع توسعه پایدار با رویکرد حفظ فرهنگ و سنّت های تاریخی اصالت دار همراه می گردد که ریشه در بنیان های چند هزارساله دارد و این دستاورد میراث جهانی برای فرهیختگی جوامع محلّی ساکن در این مناطق است.

مجموعه میراث جهانی منظر باستان شناسی محور ساسانی فارس در چهل و دومین گردهمایی مجمع جهانی یونسکو در شهر منامه بحرین در تیرماه 1397 شمسی با شماره ثبت 1568 در فهرست میراث جهانی یونسکو نهاده شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1091

به "برندسازی محصولات با نام میراث جهانی در 2 منطقه فیروزآباد و سروستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برندسازی محصولات با نام میراث جهانی در 2 منطقه فیروزآباد و سروستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید