برترین موزه های اتاوا

به گزارش مجله مدیریت ناب، اتاوا پایتخت و چهارمین شهر بزرگ کاناداست که علاوه بر چشم اندازهای طبیعی و مناطق گردشگری منحصربه فرد، چند نمونه از بهترین موزه های کشور را نیز در خود جای داده است. بازدید از این موزه ها هم یک تجربه خانوادگی و محبت آمیز محسوب می گردد و هم افراد را با تاریخ فرهنگی کشور آشنا می نماید. در ادامه برای معرفی و شرح مختصر راجع به هر یک از آن ها با مجله خبرنگاران همراه باشید.

برترین موزه های اتاوا

اگر علاقمند به سفر با بهترین سفر کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

موزه طبیعت کانادا

موزه طبیعت کانادا یک موزه تاریخی طبیعی است که گونه های جانوری مختلف، پرندگان بومی و نحوه کشت و زراعت انسان ها از دل طبیعت را به نمایش می گذارد. بعضی از غرفه های آن مربوط به جانوران دریایی، فسیل ها، پستانداران، دیوارهای سنگی، باغ ها و مناظر کانادا هستند. این بنا در موزه یادبود ویکتوریا قرار گرفته و معماری خیره نماینده ای دارد و هرچند طی سال های اخیر بارها بازسازی و مرمت شده اما همچنان تلفیقی زیبا از معماری مدرن و سنتی به شمار می رود.

موزه تاریخ کانادا

موزه تاریخ کانادا که تا سال 1391 موزه تمدن نام داشت، واقع در امتداد رودخانه ای است که از مجلس هیل (Parliament Hill) عبور می نماید. این موزه با توجه ویژه به تنوع فرهنگی کانادا و تمرکز روی تاریخ بشر، تمدن 2000 ساله گذشته، حال و آینده کشور را به عرصه نمایش می گذارد و هدف اصلی آن جمع آوری، مطالعه، نگهداری و ارائه مطالب و تجهیزات مربوطه است. تئاتر هنری آی مکس (IMAX) نیز در این ساختمان قرار گرفته است که در آن فیلم های جذاب و منتخب تاریخی به اجرا درمی آیند.

موزه هوا-فضای کانادا

بخشی از فرودگاه اتاوا- راک کلیف (Ottawa/Rockcliffe) به موزه هوا-فضای کانادا اختصاص داده شده که همچنین مرکز ملی تاریخ هواشناسی نیز محسوب می گردد. نمایشگاه برای علاقه مندان به هواپیماهای اولیه و بدون سرنشین جذابیت ویژه ای دارد چراکه مجموعه ای از بهترین هواپیماهای نظامی و غیرنظامی در این مکان جمع آوری شده که بیشتر آنها مربوط به سال های 1300 تا 1310 هستند. بعضی از جنگنده هایی که از طریق کانادایی ها در جنگ های جهانی اول و دوم راهنمایی می شدند نیز در این مجموعه قرار دارند. بازدیدنمایندگان همچنین می توانند به یاری خلبان های حرفه ای پرواز مختصری با هواپیماهای دوباله ای داشته باشند و اوقات خاطره انگیزی را تجربه نمایند.

موزه جنگ کانادا

موزه جنگ کانادا تاریخچه ای گسترده از جنگ ها و درگیری های ملی، از گذشته تا کنون را در معرض نمایش قرار داده است. بعضی از غرفه های نمایشگاه مربوط به جنگ های تمام عیار قرن بیستم، جنگ های سرد و عملیات صلح آمیز خارج از کشور و جنگ هایی است که در خاک کانادا اتفاق افتاده اند. نکته قابل توجه آن که این موزه حقایق و حوادث جنگ را به شیوه ای ترحم انگیز و درعین حال واقع گرایانه به تصویر می کشد.

موزه محصولات غذایی و کشاورزی کانادا

ساختمان موزه محصولات غذایی و کشاورزی کشور را مراتع و زمین های زراعی وسیعی احاطه کرده و افراد می توانند با تاریخچه فراوری مواد غذایی ارتباط بیشتری برقرار نمایند. محیط موزه کاملاً خانوادگی و محبت آمیز بوده و برای تمام گروه های سنی جذاب و دیدنی است. کوچک ترها می توانند هنگام بازدید بزرگ ترها از بخش های مختلف، با حیوانات اهلی (گوسفند، بز و …) سرگرم شوند و بزرگ ترها نیز با دانش و فناوری های حوزه کشاورزی آشنایی بیشتری پیدا می نمایند. این موزه همچنین محل برگزاری نمایشگاه ها، رویدادهای ویژه و برنامه های عمومی بوده و بعضی تجهیزات کشاورزی را نیز اجاره می دهد.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 736

به "برترین موزه های اتاوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین موزه های اتاوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید