برای نخستین بار یک زن آفریقایی، رییس سازمان تجارت جهانی می گردد

به گزارش مجله مدیریت ناب، خانم نجوزی اوکونجو ایوالا وزیر پیشین دو وزارتخانه خارجه و دارایی نیجریه در حالی قرار است به زودی بر مسند ریاست سازمان تجارت جهانی تکیه بزند که رییس جمهوری آمریکا در جهت ترمیم چهره این کشور از حمایت کامل خود برای ریاست ایوالا بر این سازمان مهم مالی بین المللی خبر داده است.

برای نخستین بار یک زن آفریقایی، رییس سازمان تجارت جهانی می گردد

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

چنانچه ریاست اوکونجو ایوالا تأیید گردد او نخستین زن و فرد آفریقایی بر راس سازمان تجارت جهانی خواهد بود.

به گزارش دویچه وله، حرکت تازه بایدن، به معنای فاصله دریافت از دیدگاه دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین است، که ترجیح می داد یو میونگ هی وزیر بازرگانی کره جنوبی، ریاست سازمان تجارت جهانی را عهده دار گردد.

به دنبال اعلام نظر کاخ سفید، یو میونگ هی از نامزدی خود برای عهده دار شدن مقام یادشده کناره گرفت.

مقام های بازرگانی آمریکا، نجوزی اوکونجو ایوالا را اقتصاددانی شایسته و آشنا با مناسبات بین المللی دانسته و از نامزدی او در رأس سازمان تجارت جهانی حمایت نموده اند.

دبیرکل سازمان تجارت جهانی معمولا از سوی 164 عضو این سازمان انتخاب می گردد، اما ترامپ، برخلاف عرف رایج، در ماه اکتبر مخالفت خود را با نامزد برگزیده اعضای این سازمان آشکار کرد.

ترامپ تهدید نموده بود که به خاطر کشمکش با چین و اختلاف نظر با سیاست های سازمان تجارت جهانی، آمریکا را از این نهاد بین المللی بیرون می برد.

نجوزی اوکونجو ایوالا، خانم اقتصاددان 66 ساله نیجریه ای، در دانشگاه های آمریکایی تحصیل نموده و پیش از این مدیر اجرایی بانک جهانی بوده است.

او در نیجریه، اولین زن وزیر خارجه کشور بود و دو بار سرپرستی وزارت دارایی را به عهده داشت. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1391

به "برای نخستین بار یک زن آفریقایی، رییس سازمان تجارت جهانی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای نخستین بار یک زن آفریقایی، رییس سازمان تجارت جهانی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید