برای ساماندهی بافت جهانی یزد برنامه ای تازه داریم

به گزارش مجله مدیریت ناب، خبرنگاران/یزد وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از آماده سازی برنامه ای نو برای ساماندهی بافت جهانی یزد با مشارکت مردم خبر داد.

برای ساماندهی بافت جهانی یزد برنامه ای تازه داریم

سید عزت الله ضرغامی ساعتی پیش در جریان بازدید از بافت تاریخی شهر یزد در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگاران راجع به برنامه وزارت میراث برای ساماندهی این عرصه تاریخی اظهار کرد: بافت تاریخی یزد یک سرمایه ارزشمند ملی بلکه جهانی است که امروز از نزدیک از بخش های مختلف آن بازدید کردیم.

وی افزود: هر چند اقدامات خوبی در مورد ساماندهی آن اجرا شده است ولی باید این محوطه وسیع با یک طراحی و برنامه ریزی جدیدی پایداری خود را حفظ کند.

وزیر میراث افزود: به همین علت با کننده محترم مردم یزد در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از کارشناسان که در این رابطه پیشنهاداتی داشتند، یک مجموعه ای آماده شده و احتمالاً در جلسه هیات دولت که فردا در یزد برگزار خواهد شد، مطرح خواهیم کرد.

ضرغامی گفت: در قالب این طرح تلاش خواهیم کرد با توجه به انگیزه بالای اهالی ساکن در این بافت تاریخی و مردم میراث دوست یزد، برای حفظ این مجموعه ارزشمند کمک کنیم تا خود مردم، ابنیه را به شکلی مناسب بازسازی و حفظ کنند.

وی گفت: مردم یزد علاقمند به حفظ این بافت تاریخی هستند ولی یکسری مسائل شخصی مانع این امر می شود لذا باید کمک شود تا تسهیلات مناسبی در اختیارشان قرار گیرد تا پس از مشاوره و راهنمایی مطلوب در جهت پایداری و حفظ این بافت تاریخی اقدام کنند.

صرغامی در خاتمه تاکید کرد: جهت ساماندهی بافت تاریخی یزد این طرح در حال اماده سازی است و دولت نیز باید کمک کند تا اجرایی شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1954

به "برای ساماندهی بافت جهانی یزد برنامه ای تازه داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای ساماندهی بافت جهانی یزد برنامه ای تازه داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید