بازار گوشت در رکود به سر می برد

به گزارش مجله مدیریت ناب، به گزارش خبرنگاران، علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه بازار گوشت تعریفی ندارد، اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ 90 تا 91 هزار تومان به مغازه دار و با احتساب 10 درصد سود مغازه دار، حدود 100 هزار تومان به مصرف کننده عرضه می گردد.

بازار گوشت در رکود به سر می برد

او اضافه کرد: با توجه به تعطیلات پیش رو و ازدیاد سفر، کاهش قدرت خرید خانوار و افت تقاضا در اواسط ماه بازار گوشت در رکود به سر می برد.

ملکی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام نداریم، بیان نمود: با توجه به گرمای هوا و کاهش استقبال برای خرید و مصرف گوشت و فصل عرضه دام، کمبودی در عرضه نداریم که بازگشایی رستوران ها بر التهاب قیمت در بازار دامن بزند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: با توجه به ذخایر گوشت منجمد در رستوران ها و ازدیاد عرضه دام در این فصول، افزایش تقاضا همزمان با بازگشایی رستوران ها نوسان خاصی در بازار ایجاد نخواهد کرد.

او درباره آخرین شرایط واردات گوشت گفت: با توجه به شرایط مساعد فراوری، احتیاج به واردات نسبت به سال های قبل کم می گردد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره آخرین شرایط قاچاق دام بیان نمود: با گسترش ویروس کرونا و نبود تقاضا آن سوی مرز ها اتفاق خاصی در حوزه خروج دام نیفتاده است.

به گفته این مقام مسئول، با توجه به گرایش افراد به خرید کدو و بادمجان در فصل تابستان، تقاضای چندانی برای خرید گوشت در بازار وجود ندارد.

ملکی در خاتمه نرخ هر کیلو دام زنده را 43 هزار تا 45 هزار تومان اظهار داشت و گفت: با توجه به کنترل قاچاق و فصل عرضه، کمبودی در عرضه دام وجود ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 992

به "بازار گوشت در رکود به سر می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار گوشت در رکود به سر می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید