اولین هارد دیسک 10 ترابایتی جهان از سوی HGST

به گزارش مجله مدیریت ناب، شرکت HGST با حذف هوا در درایو ها و جایگزینی گاز هلیوم، پیروز شد گنجایش هارد دیسک ها را بالا برده و ظرفیت آن ها را تا 10 ترابایت ارتقا دهد.

اولین هارد دیسک 10 ترابایتی جهان از سوی HGST

برای اولین بار در سال 2012 هاردهای ظرفیت بالای HGST رونماییگردیدند. این رونمایی هنگامی رخ داد که شرکت مذکور حذف هوایی که به صورت معمول دراین نوع درایو ها موجود بود پیروز شده بود با جایگزینی گاز هلیوم، گنجایش این هارد دیسکها حذف هوایی که به صورت معمول در این نوع درایو ها موجود بود پیروز شده بود با جایگزینی گاز هلیوم، گنجایش این هارد دیسکها راتا 40 درصداتقا بدهد .

شرکت HGST زیرمجموعه شرکت وسترن دیجیتال است. تحقیق و توسعه در این رابطه همچنان ادامه خواهدداشت و همچنین در سال 2013 عرضه هارد دیسک های بر پایه هلیوم 6 ترابایتی را دیدیم و این جریان سبب شد تا در سال2014 مدل های 8ترابایتی ارائه گردند. شرکت HGST در سالجاری مجددا ظرفیت این دسته از محصولاتش را تا میزان 10 ترابایت ارتقا داد .

اخیرا نسخه نهایی از هارد هلیومی HGSTبا نام Ultrastar Archive Ha10 معرفی شده است و هدف آن دیتا سنترها به صورت مستقیم و کسب و کارهایی می باشد که مستلزم آرشیو نمودن داده هستند .

حتما این سوال برایتان پیش آمده که بکار بردن هلیوم چگونه ظرفیتدرایوها را ارتقا می دهد؟ جواب این است که به علت چگالی پایین این گاز در مقایسهبا هوا این اتفاق رخ می دهد. کمتر بودن تراکم هلیوم باعث این می گردد که قطعاتمکانیکی هارد دیسک در زمان کار اصطکاک پایین تری داشته باشند و بدین ترتیب انرژیلازم برای کارایی آنها هم کم می گردد، در این شرایط حرارت ایجاد شده بر روی قطعاتنام برده هم کم تر می گردد.

سازندگان در این شرایط از دیسک های فشرده تر و با گنجایش بالاتربرای ذخیره سازی داده استفاده می کنند و به عبارتی هاردهایی با ظرفیت بالا تولیدکنند.

این شرکت محصولاتی که بر اساس راه چارههای پیش تر اشاره شده تولیدمی کند را تحت خانواده HelioSeal عرضه می کند و در آنها از شیوه ای با نام SMR یا ضبطتوفالی مغناطیسی بهره می گیرد .

در حالت عادی داده ها بر روی پلاتر یا همان صفحه مغناطیسی هارددر جهتهایی دایره ای با ضخامت 75نانومتر ذخیره می گردند و در میان هر جهت فاصله هایی موجود است، ولی با استفادهاز راه چاره SMR داده هاهمچون ردیف های سقف های سفالی در جهتهایی لب به لب و کنار هم قرار گرفته وبنابراین ظرفیت هارد دیسک بسیار ارتقا می یابد .

این روش مشکلاتی را هم به دنبال دارد، مثلاً چنین درایوهاییبرای کارهای روزمره با لود بالا مناسب نمی باشند و فقط برای آرشیو نمودن دیتاتوصیه می شوند.

محصول 3.5 اینچی جدید شرکت زیر مجموعه شرکت وسترن دیجیتال است به علاوه ظرفیت بسیاربالای آن طول عمر مناسب و بسیار طولانی را ایجاد نموده و بر اساس گفته های سازندهمصرف انرژی آن نسبت به نمونه های گذشته به ازای هر ترابایت 20 درصد کمتر شده .

شواهد نشانگر آن است کهUltrastar Archive Ha10 به صورت حقیقی خدمات دهندگان سرویس های کلاود ودیگر شرکت هایی که در راستای ذخیره سازی داده فعالیت می کنند را در نظر گرفته ونیز تلاش می کند فضای فیزیکی لازم و هزینه های آنها را به شکل چشم گیری کاهش بدهد .

منبع: سایت Be6

منبع: setare.com
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 864

به "اولین هارد دیسک 10 ترابایتی جهان از سوی HGST" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین هارد دیسک 10 ترابایتی جهان از سوی HGST"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید