امن ترین نقطه برای نشستن در قطار

به گزارش مجله مدیریت ناب، زومیت نوشت: اگر از افرادی هستید که زیاد با قطار مسافرت می کنید، ممکن است کنجکاو باشید برترین واگن قطار ازنظر ایمنی کدام است و در صورت وقوع حادثه خطر کمتری دارد.

امن ترین نقطه برای نشستن در قطار

هر بار که خبر تازه ای از تصادف قطار منتشر می گردد، مردم معمولا به این سوال قدیمی فکر می نمایند که قطارها چقدر ایمن هستند؟ واقعیت این است که تصادف ها و بلایا به این دلیل به عناوین خبری تبدیل می شوند که بسیار غیرمعمول هستند، نه به این خاطر که همواره اتفاق می افتند.

طبق پدیده ای که روانشناسان آن را راه چاره دمِ دست می خوانند، مردم معمولا احتمال وقوع رویدادهای آینده را براساس برجسته بودن رویدادها در حافظه خود قضاوت می نمایند و نه براساس داده های آماری واقعی.

قطارها درواقع بسیار ایمن هستند و به ازای هر 161 میلیون کیلومتر که می پیمایند، 0.04 مرگ را در پی دارند. برای درک بهتر، به این موضوع فکر کنید که محیط زمین حدود 40٬233 کیلومتر است. براین اساس، باید حدود 100 هزار بار دور زمین سفر کنید تا یک مرگ ناشی از تصادف قطار در سراسر دنیا رخ دهد.

بااین حال، همواره احتمال تصادف قطار وجود دارد. بنابراین، برای مخاطبان محتاط، کجای قطار باید نشست تا احتمال آسیب یا مرگ کاهش پیدا کند؟ اول از همه، لطفا کل تصورات هالیوودی خود را درمورد تصادف های قطار کنار بگذارید، چرا که با واقعیت فرق دارند.

به نقل از لایوساینس، اندازه از ریل خارج شدن قطارها نُه برابر بیشتر از برخورد آن ها است و احتمالا ابتدا واگن های جلویی از خط خارج خواهند شد. در همین حین، برخوردها در سمت جلو یا عقب رخ می دهد. بنابراین، وسط قطار امن ترین قسمت قطار است.

لری مان، کارشناس ایمنی راه آهن در تبادل نظر با ان بی سی نیوز درحالی که تایید می نماید وسط قطار بی خطرترین بخش آن است، می گوید در صورت تصادف هیچ جای قطار به طور کامل امن نیست. درحالی که فردی که کنار پنجره نشسته است، در صورتی که قطار از ریل خارج گردد و غلت بزند، ممکن است به بیرون پرتاب گردد، کسانی که در سمت داخل نشسته اند، درجریان این حادثه مانند عروسک پارچه ای به اطراف پرت می شوند.

مان می گوید، افرادی که در واگن های میانی قطار قرار دارند معمولا در صورت وقوع حادثه جدی زنده می مانند. او در زندگی شخصی خود از نشستن در واگن جلو امتناع می نماید و به همسرش نیز توصیه می نماید که به سمت قسمت میانی قطار حرکت کند.

به خاطر داشته باشید که قطارها خصوصا در مقایسه با تصادفات اتومبیل ها خیلی ایمن هستند. برای مثال، به گزارش فوربس، در سال 2020 حدود 5.2 میلیون تصادف رانندگی در ایالات متحده رخ داد. بیش از 3.6 میلیون تصادف منجر به خسارت مالی و حدود 1.6 میلیون تصادف منجر به جراحات شخصی شدند و حدود 36٬000 مورد هم مرگبار بودند.

تلفات قطار برای سال 2020، کمتر از 800 مورد بود. این اعداد با تصادفات قطار در اتحادیه اروپا همخوانی دارد و در سال 2019، 800 مرگ بر اثر تصادف قطار رخ داد. درنظر داشته باشید این تلفات از 8.2 میلیارد مسافر در سال است. براین اساس، 0.0000000975 درصد از مشتریان قطار اتحادیه اروپا در سال 2019 در حوادث ریلی جان خود را از دست دادند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 شهریور 1402 بروزرسانی: 6 شهریور 1402 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2234

به "امن ترین نقطه برای نشستن در قطار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امن ترین نقطه برای نشستن در قطار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید