افتتاح دفتر جدید دیوان عدالت اداری در استان مرکزی

به گزارش مجله مدیریت ناب، خبرنگاران: مسئول روابط عمومی اداره کل دادگستری استان مرکزی گفت: دفتر دیوان عدالت اداری در ساختمان اداره کل دادگستری به زودی افتتاح خواهد شد.

افتتاح دفتر جدید دیوان عدالت اداری در استان مرکزی

مهدی آقا باقری در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران از اراک، اظهار کرد: دفتر جدید دیوان عدالت اداری که آئین رسیدگی در این دیوان تاحد زیادی شبیه آئین رسیدگی در محاکم عمومی دادگستری است در استان مرکزی افتتاح خواهد شد و با افتتاح آن مردم استان برای شکایات خود از سازمان ها و نهادهای دولتی دیگر نیاز نیست به تهران سفر نمایند.

وی با اشاره به نحوه رسیدگی به شکایت در این مرجع شرح داد: بر مبنای شکایات دریافتی این نهاد تحقیقات لازم را انجام داده و برای رای نهایی پرونده ها به تهران ارسال می شود و قضات مستقر در دیوان عدالت اداری تهران رای را صادر می نمایند.

آقا باقری بیان نمود: رسیدگی به شکایات در دیوان عدالت اداری مستلزم تقدیم دادخواست است که به زبان فارسی و در برگه های چاپی ویژه نوشته می

شود.

وی خاطر نشان کرد :تفاوت عمده در رسیدگی دیوان عدالت اداری این است که حضور طرفین دعوا در جلسه دادرسی ضرورت ندارد و مراجعه حضوری فرد شاکی برای تقدیم شکایت ضروری نیست.

مسئول روابط عمومی اداره کل دادگستری اضافه نمود: هر گاه دیوان عدالت اداری لازم بداند طرفین دعوا ویا یکی از آنان را برای ارائه شرحات دعوت می نماید.

آقا باقری گفت: هزینه ناچیز دادرسی و ساده بودن تشریفات دیوان عدالت اداری ،آئین دادرسی این دیوان را از آیین دادرسی محاکم دیگر متمایز می

کند.

وی درباره نحوه آئین دادرسی نیز اظهار کرد :در تمام مواردی که قانون دیوان عدالت درباره موضوع خاصی ساکت باشد، مقررات ناشی از آئین دادرسی

مدنی بر ای آن اجرا می شود.

ق

منبع: تسنیم
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 948

به "افتتاح دفتر جدید دیوان عدالت اداری در استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح دفتر جدید دیوان عدالت اداری در استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید