اشتغال پذیری دانشجویان به وسیله برنامه های مشارکتی خبرنگاران

به گزارش مجله مدیریت ناب، مدیر کل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با اشاره به اینکه برنامه های مشارکتی وزارت علوم و بعضی معاونت ها منجر به تقویت اشتغال پذیری دانشجویان می گردد، گفت: اعتقادی به خط کشی جنسیتی نداریم.

اشتغال پذیری دانشجویان به وسیله برنامه های مشارکتی خبرنگاران

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمد هادی عسکری مدیر کل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در آئین رونمایی از دور جدید برنامه های این معاونت در حوزه زنان و دختران دانشگاهی گفت: برنامه های مشترک معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و معاونت امور زنان و خانواده منجر به تقویت اشتغال پذیری دانشجویان می گردد.

عسکری با اشاره به برنامه های مشترک اجرا شده، گفت: وجه افتراق این برنامه ها با سایر فعالیت ها، سیاستگذاری و اجرای توأمان برنامه ها در میدان واقعی دانشگاه بوده است.

وی اضافه نمود: برگزاری رویداد کمند در سطح دانشگاه های کشور نتیجه سیاستگذاری صحیح و کارآمد است که توانسته علاوه بر تقویت امید به ایجاد امکان کنش دانشجویان دختر بیانجامد چرا که در اجرای این برنامه بسته کاملی از یک فرآیند پیش بینی و به عرصه اجرا در آمد.

عسکری اضافه نمود: همکاری بین دستگاهی میان وزارت علوم، معاونت زنان و خانواده و صندوق کارآفرینی امید منجر به شبکه ای شد که در آن ایده ها و دستاورد های ارزنده ای شکل گرفت.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در ادامه به برگزاری اولین جشنواره فرهنگی، هنری و اجتماعی پروین اعتصامی اشاره نمود و اضافه نمود: این جشنواره که بر اساس موافقت نامه برای اولین بار برگزار می گردد یکی از برنامه هایی است که منجر به تقویت هویت دختران دانشجو می گردد.

وی اضافه نمود: اگر چه ما به خط کشی جنسیتی معتقد نیستیم، ولی هویت بخشی به کنشگری مؤثر دختران دانشجو را یک ضرورت می دانیم و برگزاری این جشنواره را یکی از بستر های مورد احتیاج در این زمینه می دانیم که خوشبختانه با حمایت معاونت امور زنان و خانواده اجرا می گردد.

عسکری در بخش دیگری از سخنان خود از شروع به کار سامانه نمایشگاهی توانمندی های دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی اطلاع داد و اضافه نمود: این سامانه با قابلیت هایی که در آن پیش بینی شده است، امکان ارائه دستاورد های دانشجویان دختر سراسر کشور ایجاد شده است.

وی اضافه نمود: توانمندسازی و ترغیب دانشجویان دختر جهت ورود به کسب و کار در زمینه کالا هایی را که هم کالای فرهنگی روزآمد تلقی شده و هم منجر به تقویت هویت ملی در میان دانشجویان می گردد، از اهداف این نمایشگاه به شمار می رود که این مهم در سایه هدایت های استادان دانشگاهی تحقق پیدا می نماید.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در انتها با اشاره به اینکه یکی از چالش های نظام آموزش عالی کشور اشتغال پذیری دانش آموختگان است، اظهار امیدواری کرد با اجرای این برنامه ها شرایط به نحوی فراهم گردد تا منجر به امید آفرینی، هویت آفرینی در میان دختران دانشجو جهت ورود قدرتمند در عرصه اجتماعی گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1499

به "اشتغال پذیری دانشجویان به وسیله برنامه های مشارکتی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغال پذیری دانشجویان به وسیله برنامه های مشارکتی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید