استفاده صنعتی از گرمایش القایی در نانوذرات

به گزارش مجله مدیریت ناب، گرمایش القایی در نانوذرات برای اهداف تحقیقاتی پزشکی به وسیله شرکت اولترافلکس پاور تکنولوژیز و به سفارش یک موسسه تحقیقات کره ای انجام شد.

استفاده صنعتی از گرمایش القایی در نانوذرات

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، گرمایش القایی در نانوذرات برای اهداف تحقیقاتی پزشکی به وسیله شرکت اولترافلکس پاور تکنولوژیز و به سفارش یک موسسه تحقیقات کره ای انجام شد.

شرکت اولترافلکس پاور تکنولوژیز (UltraFlex Power Technologies) به تازگی پیروز شده تا از گرمایش القایی برای حرارت دادن نانوذرات تزریق شده در واحد های زیستی استفاده کند. شرکت اولترافلکس پاور ارائه دهنده گرمکن های القایی پیشرفته و دیجیتالی است. تجهیزات گرمایش القایی با فرکانس بالا بیشتر برای اهداف تحقیقاتی استفاده می شوند. شرکت اولترافلکس پاور از سیم پیچ برای القای قدرت میدان یا گرمای مورد نظر استفاده می نماید.

در خصوص این پروژه، یک مؤسسه علم و فناوری در کره جنوبی، متخصص در تحقیقات پزشکی، با شرکت اولترافلکس پاور تماس گرفته است تا گزینه گرمایش مواد مغناطیسی نانو تزریق شده در واحد های زیستی را ارزیابی کند.

گرمایش نانوذرات الکترومغناطیسی فرآیندی است که در آن میدان های الکترومغناطیسی خارجی با خواص الکتریکی و مغناطیسی نانوذرات برهم کنش دارد. یکی از کاربرد های رایج گرمایش نانوذرات مربوط به درمان سرطان است که در آن از دمای بالا (هیپرترمی) برای از بین بردن تومور ها استفاده می گردد.

برای پاسخ دهی به احتیاج این مشتری، شرکت اولترافلکس پاور یک سیم پیچ القایی سفارشی طراحی کرد، به طوری که با استفاده از آن، قدرت میدان مغناطیسی مورد احتیاج 7.5 کیلو آمپر بر متر در 570 کیلوهرتز یا 15 کیلو آمپر بر متر در 350 کیلوهرتز را می توان به دست آورد. قدرت میدان مغناطیسی عاملی کلیدی هنگام گرم کردن نانوذرات است. از این رو، شرکت اولترافلکس پاور شبیه سازی های مختلفی را انجام داده است که براساس آن برترین طراحی برای سیم پیچ القایی سفارشی مشخص شد. شبیه سازی، یک فرآیند پیچیده محاسباتی است. آن ها تأیید کردند که سیم پیچ القایی طراحی شده می تواند به قدرت میدان مغناطیسی 11 کیلو آمپر بر متر در 400 کیلوهرتز با یکنواختی 10 درصد در طول فرآیند گرمایش دست یابد.

تجهیزات گرمایش القایی مورد استفاده شرکت اولترافلکس پاور، سیستم های تحقیقاتی نانوذرات سری N اختصاصی آن ها بود. سیستم های تحقیقاتی نانوذرات برای هایپرترمی مغناطیسی و سایر کاربرد ها ایده آل هستند. با انواع سطوح توان و فرکانس موجود، این سیستم ها قدرت میدان مغناطیسی مورد احتیاج برای مشتری را فراهم می نمایند.

این راه اندازی آزمایشی شرکت اولترافلکس پاور تأیید کرد که گرم کردن واحد زیستی حاوی نانوذرات تا دما های مورد احتیاج می تواند با پیروزیت انجام گردد. علی رغم پیچیدگی این تنظیم گرمایش القایی آزمایشی، اهمیت گرمایش القایی را برای تحقیقات پزشکی ثابت کرد. علاوه بر این، گرمایش القایی امکان راه اندازی برنامه تحقیقاتی ارزان را فراهم می نماید که بیشتر می تواند برای پیروزیت پروژه نهایی حیاتی باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2024

به "استفاده صنعتی از گرمایش القایی در نانوذرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده صنعتی از گرمایش القایی در نانوذرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید