استعفای مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا

به گزارش مجله مدیریت ناب، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به نحوه پاسخگویی ترامپ به تنش های نژادی در آمریکا، از سمت خود کناره گیری کرد.

استعفای مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا

به گزارش ایرنا، ماریا الیزابث تیلور نخستین زن سیاهپوستی که به عنوان دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور کنگره فعالیت می کرد، روز پنج شنبه در مخالفت با پاسخ ترامپ به اعتراض های ضدنژادپرستی در سراسر این کشور که پس از کشته شدن جورج فلوید شکل گرفت، از سمت خود کنار رفت.

بر اساس گزارش واشنگتن پست تیلور در متن استعفای خود نوشته است: لحظه های دگرگونی می تواند شما را تغییر دهد و جهت زندگیتان را عوض کند و به شخصیتتان شکل دهد.

وی افزوده است: اظهارات و اقدامات رئیس جمهوری درباره بی عدالتی های نژادی و آمریکایی های سیاهپوست به شدت بر ضد ارزش ها و اعتقادات اصلی من بوده است.

دستیار وزیر خارجه آمریکا ادامه داده است: من باید دستور های وجدان خود را دنبال کنم و به عنوان دستیار وزیر خارجه در امور قانونگذاری استعفا بدهم.

تیلور خطاب به پمپئو اضافه نموده است: شما وفاداری شدید من به اعتقادات و ارزش های شخصی من را به ویژه با توجه به اتفاقات اخیر درک می کنید.

آکسیوس طی گزارشی بیان کرد 54 درصد آمریکایی ها و 22 درصد جمهوریخواهان در نظرسنجی اخیر گفته اند ترامپ شرایط را پس از مرگ جورج فلوید و هفته ها اعتراض، بدتر نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1015

به "استعفای مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استعفای مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید