احیای صخره های مرجانی با هوش مصنوعی اینتل

به گزارش مجله مدیریت ناب، استفاده از هوش مصنوعی در بسیاری از حوزه های علم و فناوری متداول شده، اما کاربرد آن برای احیای صخره های مرجانی در فیلیپین امری بی سابقه است.

احیای صخره های مرجانی با هوش مصنوعی اینتل

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از زددی نت، محققان قصد دارند از هوش مصنوعی در عمق آب های اقیانوس در نزدیکی فیلیپین برای احیای صخره های مرجانی استفاده نمایند.

بدین منظور طرحی موسوم به کوریل اجرا می گردد که در قالب آن از هوش مصنوعی برای کنترل و تجزیه و تحلیل صخره های مرجانی و میزان پایداری آنها در نزدیکی سواحل جزیره پانتاتالان فیلیپین بهره گرفته می گردد.

اجرای این طرح با همکاری دو شرکت اینتل و اکسنتور و با استفاده از ابزار هوش مصنوعی ویژه آنها ممکن می گردد که ثبت و تجزیه و تحلیل داده های دریافتی از درون صخره های مرجانی را ممکن می نماید. ابزار یادشده در درون یک صخره بتنی قرار گرفته که به عمق اقیانوس ارسال می گردد و ضبط تصاویر ویدئویی را ممکن می نماید.

دوربین این ابزار به پلاتفورم تحلیل ویدئوی خاصی مجهز است که توانایی خود در عرصه هوش مصنوعی را از پردازنده های اینتل به دست می آورد. از این طریق آنالیز و طبقه بندی ماهیان عمق اقیانوس نیز ممکن است. میزان تنوع ماهیان بازتابی از شرایط سلامت صخره های مرجانی است. زیرا این صخره ها منبع غذایی بسیاری از ماهی ها محسوب می شوند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 940

به "احیای صخره های مرجانی با هوش مصنوعی اینتل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای صخره های مرجانی با هوش مصنوعی اینتل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید