اتصال مجدد نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری برق کشور

به گزارش مجله مدیریت ناب، معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی از برطرف نقص فنی در نیروگاه اتمی بوشهر و اتصال مجدد آن به شبکه سراسری فراوری برق کشور در روز یکشنبه اطلاع داد.

اتصال مجدد نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری برق کشور

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، محمود جعفری، رئیس نیروگاه و مدیرعامل شرکت بهره برداری نیروگاه اتمی بوشهر درباره شرایط عملکرد واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر اظهار کرد: همان طور که اطلاع دارید در هفته گذشته در پی بروز نقص فنی در واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر و پس از آگاه کردن وزارت نیرو، فراوری برق به طور موقت در این نیروگاه متوقف و از شبکه سراسری برق خارج شده بود.

خداوند متعال را شاکریم که با کوشش بی وقفه متخصصان و کارکنان خدوم نیروگاه این ایراد فنی رفع شده و پس از انجام تست های لازم از روز شنبه این واحد به شبکه سراسری متصل و با حصول اطمینان از عملکرد ایمن آن از روز یکشنبه فراوری برق در آن آغار شده است.

وی ادامه داد: به علت آماده بودن بخش های هسته ای، نیروگاه در اسرع وقت به مدار فراوری بازگشته و به شبکه سراسری متصل شده است.

جعفری گفت: با توجه به پیش بینی های اجرا شده درخصوص افزایش گرمای هوا، از مردم شریف و عزیز ایران تقاضا داریم که با صرفه جویی در مصرف برق، همکاری لازم را با تمامی کوشش گران صنعت برق در کشور برای گذر از شرایط فعلی انجام دهند.

شایان ذکر است نیروگاه اتمی بوشهر اولین تجربه استفاده از نیروگاه های هسته ای 1000 مگاواتی در کشور و منطقه است که هم اکنون به وسیله نیرو های متخصص ایرانی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

هم چنین این واحد تا به امروز بیش از 48500 میلیون کیلووات ساعت برق فراوری و به شبکه سراسری تحویل داده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1710

به "اتصال مجدد نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری برق کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال مجدد نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری برق کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید