ابتکار مسلمانان کانادایی برای مبارزه با اسلام هراسی

به گزارش مجله مدیریت ناب، مسلمانان شهر با دعوت از یک استاد دانشگاه هالیفاکس کانادا از او خواستند در خصوص شریعت اسلام برای مردم این شهر سخن بگوید. این دعوت پس از تهدیدات چند هفته اخیر بر علیه مسجد این شهر اجرا شده است.

ابتکار مسلمانان کانادایی برای مبارزه با اسلام هراسی

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با دور زمین همراه باشید، سفر دل اگیز به شهرهای تورنتو و ونکوور را با ما تجربه کنید.

به گزارش مجله شبانه خبرنگاران، کانادا یکی از مهمترین جوامعی است که رسانه های غربی تبلیغات شدیدی را علیه اسلام هراسی در آن انجام می دهند و کوشش دارند نظر مردم را نسبت به کاملترین دین الهی منفی جلوه دهند اما مسلمانان کانادا نیز در اقدامی ابتکاری با دعوت از اساتید دانشگاه با جو ضد اسلامی موجود در شهرهای خود مقابله می نمایند. حدود 3 درصد از جمعیت 32 میلیونی کانادا را مسلمانان تشکیل می دهند.

به عنوان مثال، مسلمانان شهر شارلوت در شرق کشور کانادا به منظور مقابله با سوء تفاهم ها و جو ضد اسلامی موجود در شهر خود با دعوت از یک استاد دانشگاه مسلمان قصد دارند به همشهریان غیر مسلمان خود آموزش دهند. زایین اسقهیر سخنگوی جامعه اسلامی ایالت پرنس ادوارد کانادا در این باره به رسانه های محلی می گوید: ما امیدوار هستیم که این کوشش به عنوان بخشی از گفتگوها در میان مذاهب باعث به هم نزدیک تر شدن و رسیدن به یک فهم مشترک بین آیین های گوناگون در این شهر گردد.

مسلمانان شهر با دعوت از پروفسور جمال بداوی، استاد دانشگاه هالیفاکس کانادا از او خواستند در خصوص شریعت اسلام برای مردم این شهر سخن بگوید. این دعوت پس از تهدیدات چند هفته اخیر بر علیه مسجد این شهر اجرا شده است. یک شیشه پر از بنزین با نوشته ای بر ضد مفاهیم اسلامی، چند هفته قبل در مقابل ورودی مسجد این شهر پیدا شد که باعث به وجود آمدن نگرانی های شدیدی در بین مردم مسلمان این شهر شده است.

این مراسم که در حدود 100 شرکت نماینده داشت در دانشگاه پرنس ادوارد کانادا برگزار گردید و به خاطر نتایج مثبت آن، مسلمانان کانادایی شرایط جدید را به عنوان یک فرصت برای صحبت و مبارزه با تفکرات غلط درباره اسلام می دانند.

مسلمانان این شهر کانادایی که به نظر از نتایج این کنفرانس راضی هستند امیدوارند که بتوانند تا این اتفاق خوب را دوباره در شهر خود و سایر شهرهای کانادا تکرار نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 817

به "ابتکار مسلمانان کانادایی برای مبارزه با اسلام هراسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتکار مسلمانان کانادایی برای مبارزه با اسلام هراسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید