آمریکا سفارت کابل را ترک می نماید

به گزارش مجله مدیریت ناب، وزارت خارجه آمریکا به تعداد قابل توجهی از کارمندان به جامانده خود در سفارت آمریکا در کابل دستور داده است تا افغانستان را ترک نمایند.

آمریکا سفارت کابل را ترک می نماید

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت امور خارجه آمریکا به همه پرسنل سفارت این کشور در کابل دستور داده است که افغانستان را ترک نمایند مگر اینکه شغل آنها ایجاب کند که از نظر فیزیکی باید در افغانستان مستقر باشند.

براساس این گزارش، چنین سفارشاتی معمولاً فقط برای پرسنل غیر ضروری در سفارتخانه ها اعمال می گردد.

وزارت خراجه آمریکا همچنین گفت که شهروندان ایالات متحده نباید به افغانستان سفر نمایند و کسانی که می خواهند این کشور را ترک نمایند باید در اسرع وقت با پروازهای تجاری موجود خارج شوند.

دستور وزارت امور خارجه آمریکا تنها دو روز پس از آن اعلام شد که آستین میلر ژنرال ارشد آمریکایی در افغانستان گفت که ارتش ایالات متحده سرانجام عملیات در این کشور را شروع نموده و نیروهای امنیتی افغانستان باید آماده بدست دریافت کنترل این کشور باشند.

طبق توافقنامه صلح امضاء شده میان دولت ترامپ با طالبان در اسفند سال 98 تمام نیروهای خارجی باید در اول ماه مه (13 اردیبهشت) افغانستان را ترک نمایند.

دولت بایدن برخلاف توافقنامه ای که دولت اسبق آمریکا با طالبان به امضاء رسانده بود گفت که خروج کامل نیروها از افغانستان تا 11 سپتامبر به طول خواهد کشید.

منبع: عصر ایران
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1592

به "آمریکا سفارت کابل را ترک می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا سفارت کابل را ترک می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید