آمریکا از شهروندانش خواست از هائیتی خارج شوند

به گزارش مجله مدیریت ناب، در بحبوحه بحران سیاسی عمیق و کمبود شدید سوخت که بیمارستان ها، مدارس و مشاغل را در هائیتی تحت تأثیر قرار داده است، آمریکا از شهروندان خود می خواهد که این کشور دریای کارائیب را ترک نمایند.

آمریکا از شهروندانش خواست از هائیتی خارج شوند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری الجزیره، وزارت امور خارجه آمریکا هشدار داد که کمبود گسترده سوخت ممکن است خدمات ضروری را در مواقع اضطراری محدود کند، از جمله دسترسی به بانک ها، انتقال پول، مراقبت های فوری پزشکی، اینترنت و مخابرات، و گزینه های حمل ونقل عمومی و خصوصی.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: شهروندان آمریکایی باید با توجه به شرایط امنیتی فعلی و چالش های زیرساختی، خطرات سفر به هائیتی یا ماندن در هائیتی را با دقت آنالیز نمایند. اگر گزینه های تجاری در دسترس نباشد، بعید است سفارت آمریکا بتواند به شهروندان آمریکایی در هائیتی برای خروج یاری کند.

تعیین نیست که چه تعداد از شهروندان آمریکا در حال حاضر در هائیتی زندگی می نمایند، اما هشدار نادر وزارت امور خارجه در حالی است که دولت و پلیس هائیتی در کوشش برای کنترل باندهایی هستند که چندین هفته است پایانه های توزیع سوخت را مسدود نموده اند.

مقامات ارشد دولتی کمبود گسترده سوخت را تایید کردند و در طی یک کنفرانس خبری در روز سه شنبه گفتند که برای حل این شرایط کوشش می نمایند، اما جزئیاتی ارائه نکردند.

هشدار وزارت امور خارجه آمریکا بعلاوه در حالی است که گروهی متشکل از 17 مبلغ مسیحی که ماه گذشته ربوده شدند، از جمله 16 شهروند آمریکایی، همچنان در اسارت هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1860

به "آمریکا از شهروندانش خواست از هائیتی خارج شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا از شهروندانش خواست از هائیتی خارج شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید