5 حقیقت درباره خواب و رویا ! ، جالب و خواندنی

به گزارش مجله مدیریت ناب، 5 حقیقت در مورد رویاها و خواب که همه باید از آن اگاه باشند.

5 حقیقت درباره خواب و رویا ! ، جالب و خواندنی

رویاها

برای خیلی از مردم خوابیدن بغیر از اینکه نیاز بدن است، یک سرگرمی نیز می باشد. بیشتر ما عاشق خوابیدن ساعت 10 صبح در یک روز تعطیل هستیم، اما از طرفی خیلی چیزها را در مورد خواب نمی دانیم. این پنج حقیقت شگفت انگیز در مورد خواب و رویاها احتمالاً برای شما نیز تازه خواهد بود! شبی چند ساعت میخوابی؟

1. غریبه هایی که در رویا می بینید، اصلا غریبه نیستند!

اگرچه ممکن است به نظر برسد افرادی که در رویاهای خود می بینید ناشناس هستند، اما باید بدانید قبلاً همه آنها را دیده اید، چراکه مغز شما قادر به فکر کردن به چهره های کاملاً تازه نیست. شاید از کنار کسی در خیابان رد شده باشید و فقط یک نگاه

سریع به او انداخته و احتمالاً حتی آن را به خاطر نمی آورید، زیرا مغز شما فوراً از شر این اطلاعات بی فایده خلاص می شود. اما، خاطره در ناخودآگاه شما باقی می ماند. وقتی مغز شما تمام اطلاعات روز را پردازش می کند، غریبه می تواند به رویای شما برشود.

2. برای داشتن خواب باکیفیت 4 مرحله باید تکمیل شود

شب هایی هستند که هشت ساعت خوابیده اید اما بازهم صبح ها احساس خستگی زیادی می کنید. این می تواند خیلی بد باشد؛ اما مهم است که به یاد داشته باشید که کیفیت خواب به میزان کمیت آن مهم است. ممکن است چند ساعت خوابیده باشید، اما اگر خواب شما دائماً مختل شده باشد، صبح روز بعد احساس آرامش نخواهید کرد. ریتم طبیعی خواب شامل چهار مرحله است: به خواب رفتن، خواب سبک، خواب عمیق و خواب REM. اگر این مراحل مختل شوند، خواب خوبی ندارید.

3. رنگی یا سیاه و سفید

خواب رنگی می بینید یا سیاه و سفید؟ احتمالاً نمی دانستید، اما هر دو ممکن است! حدود 12 درصد از مردم رویاهای سیاه و سفید می بینند. واقعیت جالب: قبل از معرفی تلویزیون رنگی، 75 درصد از مردم خواب سیاه و سفید می دیدند! این نشان می دهد که تصاویری که ما به صورت روزانه می بینیم بر نحوه تجربه رویاهایمان تأثیر می گذارد.

4. احتمالا تمام شب بیدار نبودید

ممکن است برای شما آشنا باشد: آن شب هایی که به نظر می رسد برای همیشه طول بکشد و شما نمی توانید بخوابید. هر بار که به ساعت نگاه می کنید، کمی بیشتر احساس ناامیدی می کنید. روز بعد به همکاران خود می گویید: من واقعاً دیشب اصلا نخوابیدم. اما، ما خبر خوبی برای شما داریم: این درست نیست. ممکن است فکر کنید تمام شب را بیدار مانده اید، اما در واقع، احتمالاً بخش زیادی از شب را در خواب سبک گذرانده اید. در طول این خواب سبک، هنوز می توانید بشنوید، فکر کنید و بو کنید؛ به همین دلیل، ممکن است به نظر برسد که بیدارید، در حالی که در واقع بدون اینکه بدانید در حال استراحت هستید.

5. نیاز به 8 ساعت خواب یک افسانه است

دفعات زیادی شنیده ایم که بزرگسالان باید هشت ساعت در شب بخوابند و در نتیجه به این باور رسیده ایم که اگر این میزان نخوابید باید نگران باشید، اما نیازی به آن نیست. هر فرد فرق دارد و این بدان معنی است که همه به یک میزان خواب نیاز ندارند. در حالی که یک فرد تنها با پنج ساعت خواب عملکرد کاملاً خوبی دارد، شخص دیگری اگر 9 ساعت ثابت نخوابد خسته است. نیل استنلی متخصص خواب توضیح می دهد که همه چیز بین بازه سه تا یازده ساعته امکان پذیر است. بنابراین، نباید خود را مجبور کنید که بیشتر یا کمتر بخوابید چون این چیزی است که از شما انتظار می رود. به بدن خود گوش دهید تا ریتم طبیعی کامل خود را پیدا کند!

سایت طلا

منبع: رکنا
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1939

به "5 حقیقت درباره خواب و رویا ! ، جالب و خواندنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 حقیقت درباره خواب و رویا ! ، جالب و خواندنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید