40 ایستگاه بی آر تی تا انتها سال بهسازی می شوند ، ایجاد خطوط ویژه موتورسیکلت به کجا رسید؟

به گزارش مجله مدیریت ناب، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در ایستگاه های بی آرتی به علت اینکه محل ترمزگیری مکرر اتوبوس ها است، شاهد خرابی شدید آسفالت بودیم و به همین علت بهسازی 40 ایستگاه تا سرانجام سال در دستور کار است.

40 ایستگاه بی آر تی تا انتها سال بهسازی می شوند ، ایجاد خطوط ویژه موتورسیکلت به کجا رسید؟

مجتبی شفیعی مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مصاحبه با خبرنگاران در رابطه با بهسازی شرایط آسفالت در ایستگاه های اتوبوس بی آرتی شرح داد: تا به امروز عملیات بهسازی در 7 ایستگاه اتوبوس تندرو اجرا شده است و 40 ایستگاه نیز در دستور کار قرار دارند.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه نمی توان تمام ایستگاه ها را در یک بازه زمانی بهسازی کرد، به ترتیب ایستگاه های مختلف را در دستور کار قرار داده ایم. سال جاری نیز قرار است 40 ایستگاه بسیار پرتردد که با خرابی زیاد روبرو شده اند، بهسازی شوند.

شفیعی با تأکید بر این نکته که بهسازی پس از اتمام کار این 40 ایستگاه خواهد داشت، گفت: در ایستگاه های بی آرتی به علت اینکه محل ترمزگیری مکرر اتوبوس ها است، شاهد خرابی شدید بودیم، تا کنون کوشش شده است به وسیله آسفالت مجدد مشکل را برطرف و رجوع نمایند اما تجربه نشان داد که این روش پیروز نبوده است.

براساس گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک روسازی بلوکی، شیوه ای است که می توان مشکل مسیر ترمز اتوبوس های بی آرتی در ایستگاه ها را برطرف کند، این شیوه ابداع ما نیست و ده ها سال است که در سراسر دنیا از این راه برای برطرف مشکل ایستگاه های اتوبوس استفاده می نمایند.

شفیعی شرح داد: تا کنون در هفت ایستگاه که دچار آسیب های اساسی نظیر شیارشدگی، انواع ترک خوردگی و جمع شدگی در سطح لایه آسفالت بودند، عملیات مذکور به این روش با پیروزیت به اتمام رسیده است. مسافران و رانندگان از آن ابراز رضایت نموده اند.

او در شرح مزایای این روش، گفت: 30 تا 40 درصد هزینه این شیوه نسبت به روش های قبلی کمتر ، طول عمر بیشتر، سرعت اجرای بالا(4 روز)، ترمیم با سرعت و... از جمله ویژگی های مثبت روسازی بلوکی است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر این نکته که روسازی بلوکی موجب لغزندگی اتوبوس ها نخواهد شد، ادامه داد: این شیوه یک راه چاره استاندارد است و حتی فرودگاه ها که بار محوری و افقی شان بسیار بالا است، از شیوه بهسازی بهره می برند.

براساس گفته شفیعی عملیات بهسازی و روسازی ایستگاه های بی آر تی تا کنون در ایستگاه کوی نصر (بزرگراه شهید چمران در مسیر شمال به جنوب و بالعکس)، ایستگاه شهید فتحنائی (خیابان دماوند در مسیر شرق به غرب و بالعکس)، ایستگاه های شهید منتظری و بوعلی (خیابان دماوند) و ایستگاه دکتر قریب (خیابان آزادی) به خاتمه رسیده و در ایستگاه 17 شهریور (بزرگراه بعثت در مسیر شرق به غرب و بالعکس) و ایستگاه فرودگاه (خیابان دماوند در مسیر غرب به شرق) در دست اجراست.

او در رابطه با ایجاد خطوط ویژه موتورسیکلت ها در تهران شرح داد: این موضوع در شورای ترافیک تهران تصویب شد اما در رابطه با فاز اجرایی معاونت حمل و نقل و ترافیک تصمیم گیر است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 خرداد 1402 بروزرسانی: 30 خرداد 1402 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2209

به "40 ایستگاه بی آر تی تا انتها سال بهسازی می شوند ، ایجاد خطوط ویژه موتورسیکلت به کجا رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 ایستگاه بی آر تی تا انتها سال بهسازی می شوند ، ایجاد خطوط ویژه موتورسیکلت به کجا رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید