کشور عمان می تواند دروازه تجارت خارجی کهگیلویه و بویراحمد باشد

به گزارش مجله مدیریت ناب، معاون مالی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به تعرفه صفری که کشور عمان با بعضی کشورها دارد، می تواند دروازه ای برای تجارت خارجی ما باشد که با پایین ترین نرخ کالاهای ایران به وسیله عمان به کشورهای هدف صادر گردد.

کشور عمان می تواند دروازه تجارت خارجی کهگیلویه و بویراحمد باشد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از یاسوج، مجید محنایی ظهر امروز در نشست سفیر عمان با فعالین مالی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد 12.95 درصد است که از نرخ بیکاری 15 درصد کشور عمان پایین تر است.

معاون مالی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه نمود: فراوری روزانه 780 هزار بشکه نفت از نقاط مشترک این استان با کشور عمان است.

محنایی عنوان نمود: خصوصیت مشترک دیگر بین استان کعهگیلویه و بویراحمد و کشور عمان بحث گردشگری است، کشور عمان قطب گردشگری حوزه خلیج فارس بوده و استان کهگیلویه و بویراحمد استانی چهارفصل و پایتخت طبیعت ایران است که از جاذبه های متنوعی در حوزه گردشگری اعم از گردشگری تاریخی، طبیعی و مذهبی برخوردار است.

وی اعلام کرد: نزدیکی کهگیلویه و بویراحمد به استان های بزرگی مانند اصفهان، فارس، یزد و بوشهر می تواند قابلیت خوبی بین ما و کشور عمان برای توسعه گردشگری باشد.

معاون مالی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به تعرفه صفری که کشور عمان با بعضی کشورها دارد، می تواند دروازه ای برای تجارت خارجی ما باشد که با پایین ترین نرخ کالاهای ایران به وسیله عمان به کشورهای هدف صادر گردد.

محنایی ابراز کرد: با ایجاد یک دبیرخانه مشترک بین سفارت عمان در ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد می توانیم زمینه های مشترک همکاری را بیش از این احصاء کنیم و با تبادل هیئت های مالی و تجاری و گردشگری به اهداف مشترک برسیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 471

به "کشور عمان می تواند دروازه تجارت خارجی کهگیلویه و بویراحمد باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشور عمان می تواند دروازه تجارت خارجی کهگیلویه و بویراحمد باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید