کاهش 20 درصدی عوارض ساختمانی تا نیمه مرداد سال جاری

به گزارش مجله مدیریت ناب، خبرنگاران/فارس معاون مالی و مالی شهرداری شیراز با اشاره به کاهش 20 درصدی عوارض و بهای خدمات شهری تا پانزدهم مرداد، شهروندان و فعالان بخش ساختمان را به پرداخت عوارض و بهای خدمات شهری دعوت کرد.

کاهش 20 درصدی عوارض ساختمانی تا نیمه مرداد سال جاری

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

محمدهادی هاشم پور، سه شنبه 31 تیر اجرایی شدن کاهش 20 درصدی عوارض و بهای خدمات شهری شهرداری شیراز را براساس مصوبه شورای شهر دانست و تغییرات نرخ تورم را از مهم ترین دلایل تغییر نرخ عوارض ساختمانی و بهای خدمات شهری برشمرد و اعلام نمود: با پیش بینی چشم انداز بازار ساختمان و رصد تغییرات مشخص نماینده در سال 99 و با هدف تحرک بخشی به بازار ساختمان این فرصت در اختیار متقاضیان قرار گرفته است تا در مهلت باقی مانده برای پرداخت عوارض و یا اخذ مجوز و صدور پروانه های ساختمانی خود اقدام نمایند.

هاشم پور تصویب لایحه کاهش عوارض و بهای خدمات شهری را یک سیاست محرک برای رونق بخش ساختمان عنوان و اضاله کرد: برای اعمال سیاست های حمایتی و تشویقی و پویایی ساخت و سازهای شهری و ارایه تسهیلات لازم در این خصوص مقرر شد چنانچه مودیان نسبت به پرداخت کل بدهی خود تا پانزدهم مرداد سال جاری اقدام نمایند، مشمول 20 درصد تخفیف خواهند شد.

معاون شهرداری شیراز صنعت ساختمان را از مهمترین صنایع مولد و پیشران اقتصادی کشور دانست و اضافه نمود: اراده جدی برای بهبود شرایط اقتصادی شهر و عبور از تنگناهای اقتصادی در مجموعه مدیریت شهری شیراز وجود دارد تا با اصلاح فرآیندها و اعمال سیاست های محرک و تشویقی برای بازآفرینی شاخصه های اقتصادی شهر و رونق بخشی به سرمایه گذاری در حوزه ساختمان گام بردارند.

هاشم پور با اشاره به اهداف مصوبه کاهش عوارض و بهای خدمات شهری، گفت: این مصوبه دو هدف اعمال راهکاری تشویقی برای احیای صنعت ساختمان و همچنین افزایش حجم خدمت رسانی به شهفرایندان را مورد توجه قرار می دهد. از این رو تحقق اهداف کلان این سیاست، به نوعی بهره مندی از یک سود مشارکتی برد- برد برای سازندگان، سرمایه گذاران و فعالان صنعت ساختمان و رونق اقتصادی شهر شیراز را به ارمغان خواهد آورد.

او ادامه داد: شهرداری از این طریق و با افزایش منابع درآمدی پایدار، می تواند به وسیله تزریق نقدینگی و انجام برنامه ریزی های بهینه و متناسب با احتیاج شهر، ضمن دستیابی به شاخصه های رفاه اجتماعی و گسترش مولفه های توسعه یافتگی شیراز، برای گسترش زیرساخت های عمرانی- خدماتی و اجرای طرح های توسعه ای کوشش کند.

هاشمپور گفت: مدیریت شهری شیراز با اعمال سیاست های حمایتی و راهکارهای تشویقی همچون کاهش تعرفه های ریالی عوارض صدور پروانه های ساختمانی در تسریع این فرایند گام برمی دارد و ضمن کوشش برای برون رفت از چالش های اقتصادی شهر، زمینه تحرک و پویایی مجدد بازار ساختمان را فراهم می نماید.

معاون اقتصادی و اقتصادی شهرداری شیراز مشارکت شهفرایندان در پرداخت عوارض و بهای خدمات را عامل افزایش راندمان خدمات شهری دانست و اضافه نمود: بی شک این مشارکت می تواند شهر را ضمن برخورداری از اقتصادی پویا و پایدار، در جهت دستیابی به شاخصه های توسعه یافتگی و همچنین گسترش زیرساخت های عمرانی،رفاهی و خدماتی کمک نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1011

به "کاهش 20 درصدی عوارض ساختمانی تا نیمه مرداد سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 20 درصدی عوارض ساختمانی تا نیمه مرداد سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید