(ویدئو) پای چین هم به مریخ باز شد

به گزارش مجله مدیریت ناب، سازمان ملی فضایی چین از فرود موفقیت آمیز کاوشگر ژرانگ به سطح کره مریخ اطلاع داد. بدین ترتیب چین پس از آمریکا دومین کشور مریخ نورد دنیا است.

(ویدئو) پای چین هم به مریخ باز شد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، ژرانگ نام خدای آتش و جنگ در اساطیر چین است. این کاوشگر در ماه ژوئیه سال 2020 توسط فضاپیمای تیان ون-1 پرتاب شد و 7 ماه بعد به مریخ رسید. ژرانگ در خاتمه ماه فوریه امسال به مدار سیاره مریخ وارد شده بود.این سیاره پیمای شش چرخه 240 کیلوگرم وزن دارد و مجهز به چهار پنل خورشیدی است. سرعت حرکت ژرانگ 200 متر در ساعت است.

کاوشگر سیاره پیمای ژرانگ برای فرود آمدن بر سطح سیاره سرخ 320 میلیون کیلومتر مسافت طی نموده است.

بر اساس برنامه اعلام شده سازمان ملی فضایی چین، ماموریت کاوشگر سیاره پیمای ژرانگ سه ماه طول خواهد کشید. این کاوشگر ماموریت دارد که در این مدت به کشف نشانه هایی از وجود آب زیرزمینی در این سیاره بپردازد.

گفته می گردد که در زیر منطقه ای با نام اتوپیا پلانیتیا در سیاره مریخ مقدار زیادی آب یخ زده وجود داشته باشد.

علاوه بر آمریکا و چین پیشتر در دهه هفتاد میلادی سیاره پیمای اتحادیه جماهیر شوروی نیز بر سطح سیاره مریخ فرود آمده بود، اما پس از فرود ارتباطش با زمین قطع شده بود.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

منبع: فرارو
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1594

به "(ویدئو) پای چین هم به مریخ باز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(ویدئو) پای چین هم به مریخ باز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید