وعده اتصال مدارس به فیبر نوری در سه سال آینده

به گزارش مجله مدیریت ناب، زومیت نوشت: به گفته وزیر ارتباطات تا قبل از شهریور ماه سال جاری 10 تا 15 درصد مدارس به فیبر نوری متصل می شوند.

وعده اتصال مدارس به فیبر نوری در سه سال آینده

عملیات اجرایی اتصال مدارس کشور به اینترنت پرسرعت به وسیله فیبر نوری با امضای تفاهم نامه شروع شد. وزیر ارتباطات در این مراسم گفت تا انتها سال 35 درصد مدارس دیگر هم به این فناوری متصل می شوند. به گفته او قرار است پروژه اتصال مدارس به فیبر نوری طی سه سال انجام گردد.

عیسی زارع پور با اشاره به برنامه فیبر نوری دولت تا انتها سال جاری گفت این پروژه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات است.

در این مراسم، امیرمحمدزاده لاجوردی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور گفت وزارت ارتباطات شبانه روز کوشش می نماید تا مردم شاهد سرعت خوب باشند و این موضوع در سازمان تنظیم مقررات دو بعد دارد: در حوزه پوشش اتفاقات خوبی در روستاها افتاده و درحال حاضر به پوشش 90 درصدی رسیده ایم و امیدواریم در سال 1402 به پوشش 100 درصدی برسد. در حوزه شهری ضریب نفوذ اینترنت ثابت 41 درصد است و از نظر ضریب نفوذ آمار خوبی به شمار میرود؛ اما در حوزه سرعت شرایط خوب نیست.

به گفته او، وزارت ارتباطات مجریان مختلفی را در شهرهای مختلف برای پیشبرد این پروژه در نظر گرفته: شهرستان پردیس هم به علت وجود پارک علم و فناوری از نظر توسعه یافتگی شهر ممتاز و برجسته ای است. همین امر سبب شد یک رقابت از سوی اپراتورها در این زمینه رخ دهد. بنابراین وزارت ارتباطات تصمیم به فازبندی گرفت. درحال حاضر بیش از 40 درصد تحت پوشش قرار گرفته اند و بیش از 97 کیلومتر حفاری اجرا شده که این باعث افتخار است. امیدواریم پردیس شاهد کیفیت ارتباطات خوب باشد.

بعلاوه استاندار تهران در این مراسم حضور پیدا کرد و گفت به همه فرمانداران و شهرداران برای همراهی ابلاغ شده و اقدامات و فنی و اجرایی شبکه فیبر نوری با کمترین تغییر شکل در سطح زمین و بدون ایجاد عوارض شهری اجرا می گردد.

در حاشیه این مراسم وزیر ارتباطات به اینترنت بچه ها اشاره نموده و گفت تا به حال یک میلیون نفر از این خدمت استفاده نموده اند در حالی که ما بیش از 16 میلیون دانش آموز داریم: هرچقدر استفاده بیشتر باشد، اشکالات کار معین تر و روزبه روز بهتر خواهد بود، خواهشم از همه مدیران مدارس این است که در انجمن اولیاء و مربیان این سرویس را برای پدر و مادرها آموزش و شرح دهند. حتماً والدینی که بچه کوچک دارند دغدغه مند هستند که بچه هاشان در استفاده از فضای مجازی آسیب نبینند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1402 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2193

به "وعده اتصال مدارس به فیبر نوری در سه سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده اتصال مدارس به فیبر نوری در سه سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید