نقاشی های کمتر دیده شده ون دایک حراج شدند

به گزارش مجله مدیریت ناب، دو تابلو نقاشی از آنتونی ون دایک در یک حراجی به دومین رتبه گران ترین آثار این هنرمند دست پیدا کردند.

نقاشی های کمتر دیده شده ون دایک حراج شدند

به گزارش خبرنگاران، اخیرا پرتره های یک زوج اهل آنتورپ بعد از گذشت چهار دهه برای نخستین بار در یک حراجی ارائه شدند و توانستند در رتبه دوم گران ترین آثار آنتونی ون دایک هنرمند مشهور بلژیکی قرار بگیرند.

این دو تابلو نقاشی به همراه یکدیگر در حراجی اخیر آثار استادان قدیم نقاشی ساتبیز در لندن به قیمت 6.2 میلیون پوند معادل 8.2 میلیون دلار فروخته شدند. ارزش این نقاشی ها حدود 4 میلیون پوند پیش بینی شده بود.

این دو تابلو نقاشی از زمانی که در سال 1976 در یک حراجی به قیمت 38هزار پوند فروخته شدند تا به امروز در مجموعه های خصوصی نگهداری شده اند.

یکی از خودنگاره هایی که ون دایک در حوالی 1640 یعنی یک سال پیش از خاتمه عمرش خلق نموده بود و به قیمت 8.3 میلیون پوند فروش رفته است اکنون به عنوان گران ترین اثر این هنرمند شناخته می گردد.

ون دایک این دو پرتره را در سال 1628 یعنی در سن 25 سالگی و پیش از آن که به عنوان نقاش ارشد دربار چارلز اول منصوب گردد خلق نموده است.

این دو پرتره در سال 1899 به مناست دویستمین سالروز ون دایک در یک نمایشگاه به نمایش گذاشته شدند و قدیمی ترین اطلاعاتی است که از این دو نقاشی موجود است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 دی 1400 بروزرسانی: 30 دی 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1880

به "نقاشی های کمتر دیده شده ون دایک حراج شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاشی های کمتر دیده شده ون دایک حراج شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید