موافقت چین برای برگزاری اولین مانور دریایی مشترک با آمریکا

به گزارش مجله مدیریت ناب، خبرنگاران: نیروی دریایی چین در بزرگترین رزمایش دریایی بین المللی با حضور 22 کشور و به میزبانی آمریکا شرکت خواهد نمود.

موافقت چین برای برگزاری اولین مانور دریایی مشترک با آمریکا

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، چین امروز(دوشنبه) تایید کرد که برای اولین بار در یک رزمایش دریایی به میزبانی آمریکا شرکت خواهد نمود. پکن برای این رزمایش چهار کشتی خود شامل یک ناوشکن و ناوچه را اعزام خواهد نمود.

موافقت پکن برای شرکت در این رزمایش همزمان با تشدید تنش میان این کشور و آمریکا درخصوص دریای جنوبی چین اجرا شده است. رزمایش موسوم به حاشیه پاسیفیک که با نام ریمپاک نیز شناخته می گردد بزرگترین رزمایش دریایی بین المللی با حضور 22 کشور و بیش از 40 کشتی و زیردریایی است که آخرین بار در سال 2012 و در هاوایی برگزار گردید.

تمام کشورهای شرکت کننده از متحدان آمریکا به شمار نمی روند. به طور مثال سال گذشته هند و روسیه نیز در این مانور شرکت داشتند. اما چین تاکنون در این رزمایش شرکت نداشته است. مقامات آمریکایی در ماه مارس گفتند که چین این دعوت را پذیرفته است.

یک مقام رسمی دولت خلق چین به نقل از سخنگوی نیروی دریایی این کشور گفت که این برای اولین بار است که چین در رزمایشی مشترک به هماهنگی آمریکا حضور پیدا می نماید.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 408

به "موافقت چین برای برگزاری اولین مانور دریایی مشترک با آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت چین برای برگزاری اولین مانور دریایی مشترک با آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید