علامت مخصوص پاپ بزرگ در لهستان کشف شد

به گزارش مجله مدیریت ناب، یک مُهر سربی در شمال غربی لهستان کشف شده است که باستان شناسان آن را یک نشان پاپ اعظم مربوط به دورۀ پاپ بونیفاس نهم (600 سال قبل) تشخیص داده اند. این نشان به وسیله یک گروه جویندۀ فلزات عتیقه در سال 2021 در یک گورستان قدیمی کشف شد.

علامت مخصوص پاپ بزرگ در لهستان کشف شد

به گزارش فرادید؛ در ابتدا خاک گرفتی و فرسایش این قطعه فلز، تشخیص ماهیت آن را سخت نموده بود، اما بعد از اینکه متخصصان آن را با دقت و ظرافت پاک کردند، نوشتۀ روی آن قابل خواندن شد؛ نوشته ای که نشان می داد این نشان متعلق به پاپ بونیفاس نهم است.

نشان هایی مانند این معمولا از جنس سرب ساخته می شدند و به وسیلۀ رشته هایی از جنس ابریشم، به طومار های احکام رسمی پاپ متصل می شدند. این در واقع نوعی مهر و موم احکام رسمی به شمار می آمده است.

تحلیل متالورژیک این یافته اصالت آن را ثابت می نماید و نشان می دهد که این یک کپی بی ارزش نیست. در یک طرف این نشان این عبارت نوشته شده است: BONI/FATIUS/PP:VIIII. در سمت دیگر نشان هم تصاویری از سن پطرس و سن پل نقش بسته است.

قدمت روستایی که این نشان در آن یافت شده است به قرن نهم میلادی می رسد. این منطقه در قرن دوازدهم میلادی به طور کامل به آیین مسیحی عایدی و در طی قرن های بعدی کلیسا ها و صومعه هایی در آن بنا شدند. باستان شناسان معتقدند که این نشان مربوط به طوماری بوده که در یکی از این صومعه ها نگه داری می شده است.

در یک کتاب تاریخی مربوط به قرن هیجدهم نوشته شده که پاپ بونیفاس نهم برای راهبه های صومعۀ این منطقه نامه ای نوشته بود؛ بنابراین این نشان می تواند مربوط به همان نامه باشد.

این نشان به تازگی در موزۀ شهر کولوبژک لهستان به نمایش عایدیه است.

منبع: فرارو
انتشار: 23 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1402 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2192

به "علامت مخصوص پاپ بزرگ در لهستان کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علامت مخصوص پاپ بزرگ در لهستان کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید