ضوابط بافت تاریخی شهر قم تدوین شده است

به گزارش مجله مدیریت ناب، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم گفت: با توجه به لزوم مشخص تکلیف بافت تاریخی قم طی یک سال گذشته با استفاده از یک مشاور و برگزاری جلسه شورای فنی ضوابط بافت تاریخی قم تدوین و به وزارت میراث فرهنگی کشور ارسال شده است.

ضوابط بافت تاریخی شهر قم تدوین شده است

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم، حمید یزدانی امروز پنج شنبه 10 آبان 98 با بیان اینکه تا ابلاغ نهایی از سوی شورای عالی شهرسازی از دادن هرگونه مجوز ساخت و ساز معذوریم توضیح داد: میزان بافت تاریخی قم بر مبنای قدیمی ترین عکس موجود شهر مربوط به سال 1335 معین و اعلام شده است و اکنون موظف هستیم که از این بافت صیانت کنیم.

او گفت: ساخت و سازها در بافت تاریخی قم تحت نظارت معاونت میراث فرهنگی قم واقع شده است اما تدوین ضوابط اختصاصی برای رسیدن به شرایط پایدار باید به تایید سازمان و شورای عالی معماری شهرسازی برسد.

یزدانی اعلام کرد: طبق قانونی که ابلاغ شده است محدوده بافت تاریخی و حریم آن باید حفظ گردد و ساخت و سازهای کنونی صدماتی را به حریم بافت ایجاد نموده است.

یزدانی تاکید نمود: ما برای اداره شهر به مدیریت یکپارچه احتیاج داریم بنابراین باید میان میراث فرهنگی، اداره راه و شهرسازی و شهرداری قم هماهنگی ایجاد گردد تا مردم سرگردان و بلا تکلیف نباشند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 750

به "ضوابط بافت تاریخی شهر قم تدوین شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضوابط بافت تاریخی شهر قم تدوین شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید