سودان: درخصوص یک وجب از مرزهایمان نیز کوتاه نخواهیم آمد

به گزارش مجله مدیریت ناب، شورای حاکمیتی سودان بر اهتمام خود برای تحکیم روابط با اتیوپی تاکید نموده و در عین حال بیان کرد که درخصوص یک وجب از اراضی سودان نیز کوتاه نخواهد آمد.

سودان: درخصوص یک وجب از مرزهایمان نیز کوتاه نخواهیم آمد

به نقل از روسیا الیوم، صفحه شورای حاکمیتی سودان از یاسر العطا، عضو این شورا نقل کرد: سودان بر تحکیم روابط دوجانبه خود با اتیوپی به عنوان یک کشور همسایه و دوست اهتمام دارد.

وی طی دیداری که با زکریا شیخ ابراهیم، رئیس ستاد کل جیبوتی داشت، تاکید نمود: مرزها ترسیم شده است و سودان تمامی اسنادی که این مساله را تایید کند، در اختیار دارد و این اسناد را به نهادها و سازمان های بین المللی و منطقه ای سپرده است.

العطا با ابراز اطمینان نسبت به اینکه جنگی میان سودان و اتیوپی در نمی گیرد، چراکه این کشور به راهکار مسالمت آمیز ایمان دارد، تاکید نمود: سودان از یک وجب از اراضی خود نیز کوتاه نخواهد آمد.

بعد از آنکه ارتش سودان در نوامبر گذشته مجدداً در مناطق الفشقه در مرزهای شرقی برای نخستین بار از سال 1995 مستقر شد و سپس بیان کرد که این مساحت ها را از نیروها و شبه نظامیان اتیوپیایی پس گرفته است، روابط میان سودان و اتیوپی شاهد تنش شده است.

در مقابل، وزارت خارجه اتیوپی نیروهای مسلح سودانی را به متشنج کردن اوضاع در مرزها با ورود به داخل اتیوپی و اشغال اراضی کشاورزی آن متهم نموده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1453

به "سودان: درخصوص یک وجب از مرزهایمان نیز کوتاه نخواهیم آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سودان: درخصوص یک وجب از مرزهایمان نیز کوتاه نخواهیم آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید