سلطان قابوس: جنگ علیه یمن دامی آمریکایی است

به گزارش مجله مدیریت ناب، خبرنگاران: منابع عربستانی گفتند که پادشاه عمان در نامه ای از شاه سعودی درخواست نموده است جنگ علیه یمن را متوقف کند؛ چرا که این جنگ دامی آمریکایی است که پیامدهای فاجعه باری برای عربستان خواهد داشت.

سلطان قابوس: جنگ علیه یمن دامی آمریکایی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الاتحاد پرس، منابع خاصی در ریاض پایتخت عربستان سعودی اعلام کردند که سلطان قابوس بن سعید پادشاه عمان در نامه ای که عصر دیروز تسلیم ملک بن سلمان پادشاه سعودی شده است، به وی توصیه نموده است جنگ علیه یمن را متوقف کند؛ چرا که این جنگ دامی آمریکایی است که تمام منطقه را هدف قرار داده است.

طبق گفته این منابع عربستانی، پیش از این نیز ولیدبن طلال شاهزاده میلیاردر سعودی در محکومیت تجاوز نظامی به یمن، به خاندان آل سعود تأکید نموده است که چراغ سبز آمریکا برای حمله به یمن (دامی) خطرناک است که هدف از آن تضعیف عربستان و تجزیه آن است.

این منبع توضیح داد که توصیه سلطان قابوس در تأیید درخواست ولیدبن طلال، شاهزاده لیبرال سعودی از بزرگان این خاندان اجرا شده است. ولید با معرفی محمدبن سلطان و محمدبن نایف به عنوان عاملان تجاوز به یمن، گفته است این بی فکران و بی پروایان با آینده و امنیت عربستان بازی می نمایند.

شاهزاده ولیدبن طلال تأکید نموده است دامی آمریکایی که در حال حاضر برای عربستان در یمن پهن شده، شبیه به دامی است که قبلاً برای صدام حسین (دیکتاتور معدوم عراق) پهن شده بود و به وی برای حمله به کویت چراغ سبز نشان دادند.

از سوی دیگر، اتهاماتی بین شاهزاده متعب بن عبدالله که با جنگ علیه یمن مخالفت نموده و محمدبن سلمان که به نیابت از پدر آلزایمری خود، ملک سلمان دستور این حمله را صادر نموده است، رد و بدل می گردد. شاهزاده متعب بن عبدالله، محمدبن سلمان را تهدید نموده است که گارد ریاست جمهوری اقدامات لازم برای متوقف کردن ماجراجویی خطرناک عربستان در یمن را انجام خواهد داد.

این منبع عربستانی اظهار داشت که نگرانی های فزاینده ای نیز در داخل خاندان آل سعود نسبت به ماجراجویی خطرناک ریاض علیه یمن وجود دارد.

این منبع اضافه نمود گزارش ها تأکید می نماید که پروژه آمریکا همان تجزیه عربستان و یمن است که به موجب آن یمن به 2 کشور یمن شمالی و یمن جنوبی تجزیه خواهد شد و عربستان نیز به 3 کشور، یکی در منطقه شرقی، دوم در حجاز و سوم در نجد تجزیه خواهد شد.

عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح ها و سیاست هایش در یمن، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، بعضی کشورهایی که از نظر مالی به یاری های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده اند.

بحرین، قطر، کویت، امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته اند. این در حالی است که پاکستان نیز از آمادگی خود برای مشارکت در این جنگ خبر داده و ترکیه نیز اعلام نموده که در حال آنالیز شرکت در عملیات نظامی موسوم به طوفان قاطع است.

از شروع تجاوز عربستان به یمن ده ها تن از شهروندان یمنی که بین آنها شمار زیادی زن و کودک دیده می شوند، به شهادت رسیده یا زخمی شده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 390

به "سلطان قابوس: جنگ علیه یمن دامی آمریکایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلطان قابوس: جنگ علیه یمن دامی آمریکایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید