ساختار فوتبال آبادان متمایل به بومی گزینی است، دلایل موفقیت نفت

به گزارش مجله مدیریت ناب، مرتضی بچاری در گفتگو با خبرنگاران در خصوص علت موفقیت تیم فوتبال صنعت نفت در لیگ برتر فصل جاری اظهار کرد: مهم ترین علتی که باعث شد تیم به موفقیت و نوعی همدلی و اتحاد برسد، شوکی بود که اول فصل به باشگاه نفت آبادان وارد شد.

ساختار فوتبال آبادان متمایل به بومی گزینی است، دلایل موفقیت نفت

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

وی اضافه کرد: همان گونه که همه می دانند، در ابتدای فصل قرار بود تیم به بخش خصوصی واگذار شود و برای همین تمامی اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل استعفا کردند و 70 درصد بازیکنان تیم هم جدا شدند. همین موارد باعث نگرانی قابل توجهی در آبادان شد و همه صنعت نفت را از دست رفته می دیدند.

بچاری مطرح نمود: برای همین وقتی تیم دوباره جمع شد و ما لیگ را استارت زدیم نوعی شوک بسیار مثبت برای تیم ایجاد شد و بازیکنان باغیرت و اتحاد ثابت کردند نفت را نمی توان از فوتبال ایران جدا کرد.

مربی جوان ولی باتجربه

مربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان، همچنین انتخاب یک مربی جوان، خوزستانی، کاربلد و در عین حال باتجربه برای صنعت نفت را یکی دیگر از دلایل موفقیت صنعت نفت در این فصل دانست و گفت: سید سیروس پور موسوی با آمدن خود آرامش به تیم آورد و توانست به خوبی با بازیکنان، کادر فنی و مدیریت تیم ارتباط برقرار کند و با شناختی که از فوتبال خوزستان و آبادان و همچنین کار کردن با جوانان داشت، توانست تیم خوبی را روانه مسابقات کند.

بچاری تاکید کرد: بازیکنان بسیار خوبی در تیم جمع شدند که تشنه موفقیت هستند و از سوی دیگر کادر فنی همدلی در تیم تشکیل شد که همه اینها از عوامل موفقیت تیم به حساب می آیند.

حضور علیرضا فیروزی

وی یکی دیگر از دلایل موفقیت صنعت نفت را حضور علیرضا فیروزی به عنوان سرپرست در کنار تیم دانست و گفت: فیروزی که مقبولیت بالایی در ورزش آبادان دارد به خوبی از پس سرپرستی تیم برآمده است و توانسته حواشی را مدیریت کند. وی خود یکی از مربیان خوب آبادان است که بازیکنان و کادر فنی احترام فراوانی برای وی قائل هستند.

بچاری در خصوص اینکه با نتایجی که نفت آبادان در ابتدای فصل کسب کرده است، توقع از این تیم بسیار بالا رفته و شاید این مسئله کار تیم را سخت کند، اظهار داشت: توقع هواداران از نفت آبادان همیشه بالاست چرا که آنها عاشقانه تیم خود را دوست دارند و به عبارتی با این تیم زندگی می کنند. البته این انتظار بی جا نیست چرا که آبادان مهد فوتبال ایران است و برای همین توقع از این تیم بالاست ولی امیدوارم بتوانیم با تداوم این نتیجه گیری خوب، دل هواداران را شاد کنیم.

مربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در خصوص اینکه امسال صنعت نفت با ترکیب تقریباً بومی در حالی به موفقیت رسیده که دو تیم دیگر خوزستانی اعتراض های بی شماری را نسبت به ترکیب کاملاً غیربومی خود از سوی هواداران تجربه کرده اند، اظهار داشت: ساختار شهر آبادان به گونه ای است که مردم ترکیب کاملاً غیربومی را تحمل نمی کنند و مردم این شهر همیشه دوست دارند شاهد حضور بازیکنان بومی در ترکیب تیم خود باشند. منظور از بومی البته صرفاً بازیکنان آبادان نیست و آنها دوست دارند بازیکنان خوزستانی در ترکیب باشند کما اینکه اکنون هم شرایط در نفت همین گونه است.

شکوفایی استعدادها

بچاری ادامه داد: یادمان نرود که آبادان روزی صادرکننده بازیکنان فوتبال به سایر نقاط کشور بوده است ولی وقوع هشت سال جنگ تحمیلی باعث شد فرآیند بازیکن سازی در آبادان متوقف شود و صنعت نفت هم به همین دلیل سال ها با مشکل روبرو شد ولی اکنون این فرایند اصلاح شده است و بچه های آبادان به خوبی توانمندی خود را عرضه خواهند کرد و اکنون می توان گفت به مرز شکوفایی رسیده اند.

وی با تاکید بر اینکه در تشکیل ساختار بومی صنعت نفت آبادان نباید از دو مربی سابق این تیم یعنی پائولو سرجیو و اسکوچیچ که اعتقاد عجیبی به بازیکنان جوان آبادانی و خوزستانی داشتند، غافل شد، اظهار داشت: اگر امروز ترکیب نفت بومی است و در آینده بهتر هم می شود باید یادی کنیم از مربیان تیم های پایه صنعت نفت و سایر تیم های خوزستانی که با تلاش و ممارست این بازیکنان را پرورش داده و مهیای حضور در رقابت های سنگین لیگ برتر می کنند.

بچاری تاکید کرد: اکنون ترکیب صنعت نفت آبادان به گونه ای است که حتی بازیکنان غیر آبادانی و غیر خوزستانی هم باغیرت و تعصب برای تیم خود بازی می کنند چون آنها وقتی وارد تیم می شوند با عشق و علاقه عجیب هواداران به تیم روبرو می شوند و خود به خود این علاقه بر آنها نیز تأثیر مثبت می گذارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1362

به "ساختار فوتبال آبادان متمایل به بومی گزینی است، دلایل موفقیت نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختار فوتبال آبادان متمایل به بومی گزینی است، دلایل موفقیت نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید