سابقه جست وجو های خود در گوگل را چگونه پاک کنیم؟

به گزارش مجله مدیریت ناب، گوگل تمام مراحلی که در آن جستجو نموده اید، در یک رکورد ویژه نگه می دارد که شامل تمام جستجو های شما از زمان اولین ورود به این مرورگر می گردد، این موضوع ساده ای نیست؛ زیرا از یک سو بر سبکی رایانه و از سوی دیگر بر امنیت داده های شما تاثیر می گذارد.

سابقه جست وجو های خود در گوگل را چگونه پاک کنیم؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران، هر کسی می تواند به تاریخچه جستجوی شما دسترسی داشته باشد و جستجو های شما را ببیند، که بسیار آزاردهنده است، به خصوص وقتی که متوجه می شوید پاک کردن جستجوهایتان گاهی به معنای حذف نهایی سابقه جستجوی شما نیست، یا اینکه نحوه حذف سابقه جستجو بسته به دستگاه یا سیستم عامل مورد استفاده فرق دارد. در این مقاله به تمام سوالات شما در خصوص نحوه پاک کردن جستجو های گوگل پاسخ خواهیم داد.

پاک کردن سابقه جستجوی Google یا پاک کردن جستجو های Google همواره به این معنی نیست که همه داده های جستجوی دستگاه شما عملا حذف شده اند؛ بلکه باید قبول کنیم که گوگل همچنان تمام داده های جستجوی شما را حفظ می نماید، اما این بدان معنا نیست که حذف این رکورد بی فایده است، حداقل شما اطلاعات خود را از دست و چشمان افراد کنجکاو نجات داده اید.

مراحل حذف سابقه جستجو در گوگل

اول باید در مرورگر وب خود به myaccount.google.com مراجعه نموده و سپس وارد حساب کاربری خود شوید.

دوم، به سمت چپ رابط وب سایت بروید، سپس بر روی دسته Data and Personalization کلیک کنید، پس از انتخاب دسته مورد نظر، به پایین اسکرول کنید که در آنجا گزینه Activity و Timeline را پیدا می کنید، سپس بر روی My Activity کلیک کنید.

سوم، برای اینکه بتوانید تاریخچه جستجو را پاک کنید، باید به سمت راست بالای صفحه در نقاط اصلی بروید، Delete activity by را فشار داده و انتخاب کنید، سپس کادر All time را انتخاب کنید.

چهارم، سرویس هایی مورد نظر یا گزینه همه را انتخاب نموده، سپس روی تأیید کلیک کنید و حذف دائمی فعالیت را انتخاب کنید.

چگونه جستجو های گوگل را از مرورگر وب کروم در رایانه پاک کنیم؟

اول باید وارد مرورگر کروم رایانه خود شوید.

دوم، در سه نقطه اصلی به سمت راست بالای رابط بروید، منوی More را فشار داده و انتخاب کنید.

سوم، فهرست History را از تنظیمات مرورگر انتخاب کنید.

چهارم، برای پاک کردن تاریخچه جستجو، باید با فشار دادن دکمه سمت چپ صفحه، Clear data را انتخاب کنید.

پنجم، محدوده تاریخی را که طی آن می خواهید داده های جستجو را حذف کنید، معین نموده و سپس حذف را از رکورد انتخاب کنید.

نحوه پاک کردن سابقه جستجوی Google در Android و iOS

در این قسمت از مقاله نحوه کنترل حذف اتوماتیک گوگل را به شما شرح می دهیم که با استفاده از اپلیکیشن یا مرورگر گوشی اندرویدی یا آیفون خود می توانید تاریخچه جستجو را حذف کنید.

اول به مرورگر وب گوشی خود بروید و به صفحه Web & App Activity منتق شوید.

دوم، پاک کردن جستجو های اتوماتیک را انتخاب کنید.

سوم، پس از انتخاب حذف اتوماتیک، بازه زمانی را به وسیله فهرست کشویی انتخاب کنید، می توانید به قدیمی ترین شماره سه ماه، 18 ماه و 36 ماه دسترسی داشته باشید.

چهارم، Next را انتخاب نموده، سپس برای ذخیره تغییرات، Confirm را انتخاب کنید.

علت ذخیره اطلاعات شما به وسیله Google

گوگل از سال 2005 به دلایل و اهداف مختلف فایل هایی را برای کاربران مرورگر ایجاد نموده است. این سوال در فکر همه ما وجود دارد که چرا گوگل ممکن است این حجم بزرگ از داده ها را نگه دارد و سالانه چه چیزی جمع آوری می گردد. در واقع گوگل از این داده ها برای سه اهدف اصلی استفاده می نماید.

اول، Google از این داده ها برای اهداف تبلیغاتی استفاده می نمایدبه گونه ای که با جمع آوری داده های جستجوی شما و مدیریت آن، آگهی هایی را که با سابقه جستجوی شما سازگار است برای شما ارسال می نماید.

دوم، Google داده های جستجوی شما را به منظور همکاری با دولت ها و اعمال اقدامات نظارتی انبوه که هدف آن حفظ امنیت کشور ها است، ذخیره می نماید.

سوم، Google از این داده ها برای توسعه کسب وکار تازه به دست آمده، همه تحت لوگوی Google استفاده می نماید، چیزی که گوگل در سال های گذشته در آن پیروز بوده است، به گونه ای که شرکت های YouTube، DejaNews، Outride، و بسیاری از شرکت های بین المللی را تصاحب نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 15 اسفند 1401 بروزرسانی: 15 اسفند 1401 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2167

به "سابقه جست وجو های خود در گوگل را چگونه پاک کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سابقه جست وجو های خود در گوگل را چگونه پاک کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید