زنان متخصص خواهان تسهیل فعالیت در اکوسیستم فناوری و نوآوری شدند

به گزارش مجله مدیریت ناب، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، نشست صمیمانه مسئولان معاونت علمی با بانوان فعال اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور، با حضور رضا اسدی فرد معاون توسعه شرکت های دانش بنیان، شقایق حق جوی جوانمرد رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی، مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس و رضا محمودی لموکی معاون حقوقی و امور مجلس معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار گردید.

زنان متخصص خواهان تسهیل فعالیت در اکوسیستم فناوری و نوآوری شدند

این نشست که با حضور 15 نفر از بانوان مدیر و اثرگذار در شرکت های دانش بنیان برگزار گردید، در امتداد بازدید روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری از نمایشگاهی از شرکت های دانش بنیان برگزیده با مدیریت عامل بانوان که در حاشیه نخستین رویداد دانش بنیان زنان متخصص برپا شده بود، برگزار گردید.

در نخستین رویداد زنان متخصص، علاوه بر معرفی و ارتقای توانمندی بانوان در حوزه شرکت های دانش بنیان و فناور، زمینه برای برگزاری کارگاه های تخصصی، نشست های بیان تجربه و معرفی زنان توانمند را فراهم نموده بود. بر همین اساس و از میان بانوان برگزیده رویداد، تعدادی از بانوان در این نشست حضور یافتند.

در این نشست مدیران و فعالان زن در حوزه های گوناگون فناوری همانند پلیمر، زیست فناوری، برق و الکترونیک، مخابرات و سیستم های اتوماتیک، صنایع نرم و فرهنگی، دارو و فرآورده های پیشرفته تشخیص و درمان، فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزارهای رایانه ای و سایر حوزه های فناورانه، به بیان دیدگاه ها، دغدغه ها و دستاوردهایشان پرداختند.

در این نشست رضا اسدی فرد معاون توسعه شرکت های دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از مبنا قرار گرفتن اندازه اثرگذاری، پیشرفت و ارزش آفرینی شرکت ها به عنوان مبنای ساختار تحولی ارزیابی دانش بنیان ها اطلاع داد و گفت: در کوشش هستیم تا یک بازنگری در دسته بندی ها و حمایت های این حوزه داشته باشیم.

وی اضافه نمود: پیش از این به پیچیدگی فناوری شرکت های دانش بنیان تمرکز داشتیم، اما در حال حاضر درصدد هستیم شاخص های دیگری را نیز در زمینه مطلوبیت های ملی به شاخص ها اضافه کنیم.

اسدی فرد با اشاره به این که پس از یک دهه حرکت در مسیر حمایت و یاری به توسعه اکوسیستم دانش بنیان در کشور، اکنون این اکوسیستم به یک رشد قابل توجه رسیده است، ادامه داد: موضوع دانش بنیان حدود یک دهه است که در کشور مطرح شده و رویکرد ما در این باره، ایجاد یک فضای حمایتی از شرکت ها بر مبنای عملکرد و دستاورد این شرکت ها است.

وی با تاکید بر این که جامعه از فناوری های دانش بنیان انتظار فراوری ثروت، ایجاد اشتغال و توجه به مسائل ملی دارد، اضافه نمود: ما قصد داریم از همین طریق به سبد متوازنی از شاخص ها برسیم.

معاون توسعه شرکت های دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با بیان اینکه در حال حاضر تعهد برای رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: رشد صادرات، اندازه سرمایه گذاری، جذب سرمایه و توسعه نیروی انسانی در شرکت ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

اسدی فرد ادامه داد: بر همین اساس یک تغییر بزرگ در تعریف شرکت های دانش بنیان و دسته بندی های آنان و حمایتهای آنها به وجود آمده است.

وی با بیان این که در زمینه علوم انسانی و بروندادهای شرکت های این حوزه احتیاج است با متر و معیار دیگری بسنجیم ادامه داد: سیستم فعلی ما بر اساس فناوری های سخت پایه گذاری شده و باید روش سنجش متفاوتی برای صنایع خلاق و علوم انسانی ایجاد گردد.

معاون توسعه شرکت های دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به مدل تازه ارزشیابی شرکت های دانش بنیان گفت: سعی داریم بدون دست بردن به فرایندهای پیچیده شرکت ها به ارزیابی آنان بپردازیم و از روی خروجی های بیرونی قضاوت کنیم. رویکرد تازه ما حرکت از کمیت به سوی کیفی سازی معیارهاست.

در ادامه این نشست بانوان فعال اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور درباره دغدغه های شرکت های دانش بنیان، از جمله جذب پسادکتری، امریه های دانش بنیان، انواع معافیت ها و تسهیلات در نظر گرفته شده برای دانش بنیان ها و موانع پیش روی شرکت های حوزه علوم انسانی به بحث و گفت وگو پرداخته و به پرسش های آن ها پاسخ داده شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1402 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2187

به "زنان متخصص خواهان تسهیل فعالیت در اکوسیستم فناوری و نوآوری شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنان متخصص خواهان تسهیل فعالیت در اکوسیستم فناوری و نوآوری شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید