رونمایی از 2 طرح در بندر چمخاله لنگرود

به گزارش مجله مدیریت ناب، از 2 طرح در بندر تفریحی و گردشگری چمخاله امروز با حضور وزیر میراث فرهنگی رونمایی شد.

رونمایی از 2 طرح در بندر چمخاله لنگرود

به گزارش از ، علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دومین روز سفر به استان گیلان از فرایند ساخت بندر تفریحی - گردشگری چمخاله بازدید کرد و برای جذب سرمایه گذار و حمایت هیأت دولت برای خرید قایق های تفریحی و مسافری داخلی و خارجی قول مساعد داد.

حمیدرضا آبایی، مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان هم در حاشیه این بازدید در خصوص 2 طرحی که با حضور وزیر میراث فرهنگی از آن رونمایی شد، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی با استفاده از توان دانشگاه تربیت مدرس، سند جامع بنادر و دریانوردی را با بهره گیری از اسناد، مدارک، مستندات موجود براساس عکس ها و شواهد در زمینه موقعیت بنادر گیلان در دریای کاسپین را مورد بررسی قرار داد.

او با اشاره به اسناد مهم یافت شده در این تحقیقات اضافه کرد: بر اساس تحقیقات و مصاحبه های میدانی شرایط بنادر در سده های قبل مورد ارزیابی قرار گرفت و در نتیجه این تحقیقات مشخص شد بندر انزلی با 300 سال قدمت از پررونق ترین بنادر حاشیه خزر بود که داد و ستد و تجارت از این بندر انجام می شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان طرح بعدی را بررسی سند تاریخی قایق مغروق کشف شده در قُرُق تالش نام کرد و اضافه کرد: عملیات تحقیقاتی بر این میراث فرهنگی بندری و دریانوردی انجام شد و طبق این سند تاریخی بهره برداری از مواهب دریا در استان گیلان مورد تأیید قرار گرفت.

آبایی با دعوت از سرمایه گذاران برای توسعه صنعت گردشگری دریانوردی گفت: دولت تا به امروز حدود 50 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت ها در بندر تفریحی گردشگری چمخاله سرمایه گذاری کرده و در حال حاضر 2 فاز از 3 فاز اصلی این مجموعه به اتمام رسیده است.

او ادامه داد: ایجاد 300 متر جاده سنگی برای رسیدن به پل و عرشه، ساخت موج شکن در عمق 5 متری با در نظر گرفتن شرایط جریان گردش آب دریا و مسائل محیط زیستی، ایجاد 2 دستک موج شکن در فاصله 400 متری از ساحل و ساخت حوضچه 4 هکتاری برای ورزش های آبی، دریایی و قایقرانی و سایر تفریحات دریایی از جمله اقدامات اجرا شده در بندر چمخاله است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه باید بتوانیم برای ایجاد زیرساخت ها و پذیرایی از مهمان ها زمینه لازم را برای توسعه صنعت گردشگری دریایی فراهم کنیم، شرح داد: می بایست صنعت گردشگری بر سایر ظرفیت های استان گیلان اضافه شود.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1716

به "رونمایی از 2 طرح در بندر چمخاله لنگرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از 2 طرح در بندر چمخاله لنگرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید