رشته دانشگاهی طراحی اسباب بازی در مقطع ارشد راه اندازی می گردد

به گزارش مجله مدیریت ناب، معاون دانشگاه تهران از شکل گیری رشته طراحی اسباب بازی در دوره کارشناسی ارشد اطلاع داد و گفت: این رشته، بین رشته ای است و باید از جنبه های مختلف روان شناختی، جامعه شناختی، هنری و مالی به آن نگاه کرد.

رشته دانشگاهی طراحی اسباب بازی در مقطع ارشد راه اندازی می گردد

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دفتر ارتباطات و امور رسانه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، مجید سرسنگی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در نشست تخصصی آموزش و پژوهش در صنعت اسباب بازی که در حاشیه پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی برگزار گردید، با اشاره به شکل گیری رشته طراحی اسباب بازی در دوره کارشناسی ارشد گفت: دو دانشگاه فرهنگ و هنر تهران و همچنین هنر اسلامی تبریز، به طور هم زمان طرح هایی را ارائه داده اند.

سرسنگی ادامه داد: دانشگاه فرهنگ و هنر به مبانی نظری صنعت اسباب بازی توجه نموده و دانشگاه دیگری بیشتر به جنبه های عملی این رشته معطوف بوده است، در حالی که رشته طراحی اسباب بازی، بین رشته ای است و باید از جنبه های مختلف روان شناختی، جامعه شناختی، هنری و حتی مالی به آن نگاه کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه در فرهنگ ما به بچه ها توجه چندانی نشده است؛ گفت: ما احتیاج بچه ها را نه شناخته ایم و نه به آنها پاسخ داده ایم. چیزی به نام موسیقی کودک، معنی و مفهوم ندارد آن وقت، مرتب گلایه می کنیم چرا بچه ها ما شخصیت های ایرانی را نمی شناسند و با مرد عنکبوتی و باب اسفنجی آشنا هستند.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه در طول سال، چند فیلم خوب کودک و چند برنامه پرمخاطب تلویزیونی ساخته می گردد؟ بیان نمود: ما باید مخاطب خود را بشناسیم و به آن توجه کنیم. امروز احتیاج بچه ها تغییر نموده و ما باید ذهن و زبان کودک امروز را بشناسیم. همان گونه که غربی ها از گذشته تا امروز به بچه ها، توجه بسیار داشته و دارند.

سرسنگی با اشاره به اینکه امروز شکل استعمار کشورها تغییر نموده است و توضیح داد: استعمار فیزیکی در دنیای امروز، معنی ندارد و کشورها به وسیله فرهنگ و هنر، کشورهای دیگر را به استثمار خود در می آورند و در این شرایط لازم است که ما، هم فرهنگ خود را بشناسیم و هم روی شخصیت های فرهنگی خود سرمایه گذاری کنیم.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 631

به "رشته دانشگاهی طراحی اسباب بازی در مقطع ارشد راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "رشته دانشگاهی طراحی اسباب بازی در مقطع ارشد راه اندازی می گردد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشته دانشگاهی طراحی اسباب بازی در مقطع ارشد راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید