بهره برداری از طرح گذرگاه فرعی آبرسانی به همدان

به گزارش مجله مدیریت ناب، اجرای خط بای پس (گذرگاه فرعی) آبرسانی به همدان به طول 16.8 کیلومتر با موفقیت آزمایش و به بهره برداری رسید.

بهره برداری از طرح گذرگاه فرعی آبرسانی به همدان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان گفت: با توجه به شرایط بحرانی آب در شهر همدان، این طرح اضطراری آماده بهره برداری شد تا هر چه سریع تر مسائل آب شهر همدان رفع گردد.

محمد ضروری با اشاره به اینکه این خط توانایی انتقال 925 لیتر آب در ثانیه را دارد گفت: با بهره برداری از این خط اکنون 280 لیتر در ثانیه آب از چاه های دشت همدان-بهار به مخزن سد آبشینه و از آنجا به تصفیه خانه شهید بهشتی منتقل می گردد.

او اضافه نمود: با بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی بلند مدت به همدان، حجم انتقال آب از این خط به بالاترین میزان خود می رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان با اشاره به ویژگی های این طرح توضیح داد: با توجه به زمان بر بودن ساخت تصفیه خانه طرح آبرسانی بلند مدت به همدان، آب سد تالوار به وسیله خط بای پس به مخزن سد آبشینه و پس از آن به تصفیه خانه شهید بهشتی منتقل می گردد.

ضروری گفت: تا زمان بهره برداری از فاز دوم طرح آبرسانی به همدان و تکمیل تصفیه خانه مهاجران، آب سد تالوار از تصفیه خانه شهید بهشتی با ظرفیت تصفیه 600 لیتر درثانیه، وارد شبکه آبرسانی شهر همدان می گردد.

او گفت: شهر همدان دارای 2 ناحیه آبرسانی مجزا است که با بهره برداری از خط بای پس تعادل بین این 2 ناحیه برقرار می گردد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان با اشاره به اینکه دولت سیزدهم و وزارت نیرو نگاه ویژه ای به حل مسائل آبرسانی همدان دارد و اعتبارات بسیار مناسبی را به آن اختصاص داده است توضیح داد: اجرای این طرح عمرانی در کوتاه ترین زمان ممکن، رکورد جدیدی را در اجرای طرح های آبرسانی وزارت نیرو به ثبت رساند و نقطه عطفی در حل مشکل آبرسانی همدان بود.

منبع ایرنا

خبرنگاران همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 مهر 1401 بروزرسانی: 4 مهر 1401 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2093

به "بهره برداری از طرح گذرگاه فرعی آبرسانی به همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از طرح گذرگاه فرعی آبرسانی به همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید