بهترین فیلم های کم تر دیده شده سینما که به اندازه لیاقتشان دیده نشده اند

به گزارش مجله مدیریت ناب، فیلم های سینمایی همواره هم قرار نیست محبوب و دوست داشتنی باشند. گاهی با فیلم های خسته نماینده و بی معنایی روبرو هستیم که در جذب هیچ تماشاگری پیروز نیستند و گاهی هم با فیلم های پیچیده و خاصی روبرو می شویم که معین نیست چه هدفی را دنبال می نمایند. اما در میان این دو گروه عظیم، اقلیت کوچکی از فیلم های سینمایی هم وجود دارند؛ فیلم های کمتر دیده شده ای که به اندازه لیاقتشان دیده نشده اند. این فیلم های بدشانس نه آن قدر تبلیغات خوبی داشته اند که فروش فوق العاده ای را تجربه نمایند و نه آن قدر به تماشاگران سینما معرفی شده اند که فرصت بیشتری برای تماشاشدن داشته باشند.

بهترین فیلم های کم تر دیده شده سینما که به اندازه لیاقتشان دیده نشده اند

بنابراین با لیستی طولانی از فیلم های ارزشمندی در سینما روبرو هستیم که شانس زیادی برای دیده شدن نداشته اند. در ادامه تعدادی از بهترین فیلم های کم تر دیده شده سینما که به اندازه لیاقتشان دیده نشده اند را مرور می کنیم. این روزها که ویروس کرونا ما را به فاصله گذاری هوشمند دعوت نموده تماشای فیلم های سینمایی یک سرگرمی جذاب است.

Blood Diamond (الماس خونین)

نمره منتقدان: 64 از 100

در جنگ های داخلی سیرالئون که از سال 1991 تا 2002 در جریان بود، افراد مسلح برای تامین درآمد و اسلحه های خود مجبور بودند الماس های گرانقیمت را پیدا نمایند. آن ها صدها مرد و زن را با حقوقی ناچیز استخدام می کردند تا فرایند سخت استخراج الماس را به تنهایی انجام دهند. این سنگ های گران قیمت توسط گروه های تروریستی سیرالئون به مشتریان ثروتمند فروخته می شد تا آتش جنگ داخلی این کشور برای 11 سال روشن باشد. فیلم الماس خونین با هنرنمایی لئوناردو دی کاپریو یک فیلم جنایی و اکشن است که این موضوع تاریخی را سوژه اصلی خود قرار داده و متاسفانه به اندازه سایر فیلم های دی کاپریو دیده نشده است.

خلاصه داستان: دنی آرچر یک قاچاقچی الماس در سیرالئون است که توسط ماموران مرزی دستگیر می گردد. او در زندان با ماهی گیری به نام سومولن وندی آشنا می گردد. سومولن از مخفی گاه یک الماس صورتی و بسیار ارزشمند خبر دارد. دنی و سومولون برای پیداکردن این الماس گران قیمت وارد عمل می شوند.

Little Miss Sunshine (آفتاب خانم کوچولو)

نمره منتقدان: 91 از 100

این درام کمدی آمریکایی که براساس نمایشنامه ای به همین نام ساخته شده برای کسب چهار جایزه آموزشگاه اسکار هم نامزد شد که در نهایت به دو جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین فیلم نامه قناعت کرد. فیلم آفتاب خانم کوچولو به وضوح از دوران خود در سال 2006 جلوتر بود اما آن طور که باید مورد استقبال قرار نگرفت. بنابراین اگر به تماشای فیلم های درامی که کمدی خانوادگی پررنگی دارند علاقه مند هستید، این فیلم را از قلم نیاندازید.

خلاصه داستان: هر سال یک جشنواره موسیقی برای دختران خردسال در ایالت کالیفرنیا برگزار می گردد. آلیو دختر یک خانواده متوسط آمریکایی برای شرکت در این مسابقه انتخاب شده و حالا اعضای خانواده تصمیم می گیرند با وجود همه محدودیت هایی که دارند برای حضور دختر کوچکشان در این مسابقه راهی یک سفر طولانی شوند.

Catch Me If You Can (اگه می تونی منو بگیر)

نمره منتقدان: 96 از 100

فرانک ویلیام ابگنیل جونیور یکی از مشاوران امنیتی آمریکا بود اما بیشتر شهرت او از جعل چک، کلاهبرداری و فرار از دست ماموران به دست آمده است. او در دهه شصت میلادی پیروز شد با چک های جعلی به ارزش 4 میلیون دلار آمریکا در 26 کشور دنیا فعالیت های تجاری داشته باشد. ابگنیل جونیور این جرایم را از 16 سالگی شروع کرد و تا 18 سالگی بیش از 250 پرواز انجام داد. فیلم اگر می تونی منو بگیر براساس زندگی واقعی او ساخته شده و بازیگران مشهوری مانند تام هنکس و لئوناردوی دی کاپریو در آن هنرنمایی می نمایند. شاید جالب باشد بدانید که فرانک ویلیام ابگنیل جونیور در این فیلم حضور کوتاهی دارد.

خلاصه داستان: کارل هنراتی، مامور اف بی آی، همواره به دنبال دستگیری فرانک ویلیام ابگنیل جونیور است اما همواره از او عقب می ماند. فرانک ویلیام از همواره از هنراتی جلوتر است.

500 Days of Summer (500 روز از تابستان)

نمره منتقدان: 85 از 100

این درام کمدی عاشقانه با یک روایت غیرخطی پیروز شد به یکی از بهترین فیلم های سال 2009 تبدیل گردد که حتی فروش خوبی را هم در گیشه های دنیای تجربه کرد اما در نهایت به اندازه لیاقتی که داشت، دیده نشد. اگر این روزها دوست دارید به تماشای یک فیلم کمدی عاشقانه احتیاج دارید، شاید 500 روز از تابستان همان چیزی باشد که انتظارات شما را برآورده می نماید.

خلاصه داستان: پسری به نام تام هانسن با دختری به نام سامر فین در محیط کار اداره می گردد. یکی از همکاران آن ها به سامر اطلاع می دهد که تام او را دوست دارد و این اتفاق شروعگر رابطه ای جدی تر میان دو آن است اما سامر تاکید دارد هرگز به ازدواج علاقه ای ندارد.

در این زمینه بخوانید:

بهترین فیلم های تاریخ سینمای ژاپن که باید تماشا کنید

6 فیلم فلسفی که نگاه شما را به زندگی به چالش می کشد

بهترین فیلم هایی که از کتاب ها اقتباس شده اند

American Gangster (گانگستر آمریکایی)

نمره منتقدان: 80 از 100

یک فیلم گانگستری واقعا باید بدشانس باشد که مورد استقبال طرفداران سینما قرار نگیرد و فیلم گانگستر آمریکایی دقیقا به همین اندازه بدشانس و گم نام است. حتی کارگردانی ریدلی اسکات و هنرنمایی دنیزل واشنگتن هم باعث نشده این فیلم به اندازه لیاقتی که داشته، دیده گردد. اگر همه فیلم های گانگستری سینما را تماشا نموده اید و تازه با گانگستر آمریکایی آشنا شده اید، همین حالا برای تماشای آن اقدام کنید.

خلاصه داستان: در دهه 60 میلادی و باورنکردنی ترین دوران تبعیض نژادی در آمریکا، یک خلاف کار حرفه ای جان خودش را از دست می دهد. او رییس یک گروه جنایتکار بوده و حالا باند قدرتمندش بدون رییس است. بنابراین نزدیک ترین عضو گروه به او یعنی فرانک لوکاس ریاست گروه را به عهده می گیرد. اما یک تعارض بسیار عظیم وجود دارد؛ لوکاس یک سیاه پوست است.

Watchmen (نگهبانان)

نمره منتقدان: 64 از 100

فیلم های بسیاری براساس کمیک بوک ها و داستان های مصور ساخته شده اند. فیلم های انتقام جویان، سه گانه بتمن و جوکر از این گروه فیلم ها هستند که البته مورد استقبال بسیار زیادی قرار گرفته اند. اما نگهبانان که براساس کتاب های مصوری به همین نام ساخته شده به دلیل سبک متفاوتی که دارد، چندان مورد استقبال تماشاگران این ژانر پرهوادار قرار نگرفت. با این حال دلیلی برای فراموش کردن آن وجود ندارد. پیش از تماشای نگهبانان باید بدانید این فیلم از آن عناوین ابرقهرمانی اکشن و سرگرم نماینده نیست و بیش تر ماهیتی فلسفی و سیاسی دارد.

خلاصه داستان: آمریکایی ها در جنگ ویتنام پیروز شده اند و نیکسون برای سومین دوره به کاخ سفید راه پیدا نموده است. در حالی که جنگ سرد آمریکا و شوروی در داغ ترین روزهای خود قرار گرفته گروهی از کارآگاه های مخفی که توانایی های ویژه ای هم دارند به دنبال پیداکردن دلیل اصلی مرگ یکی از همکاران خود هستند.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1297

به "بهترین فیلم های کم تر دیده شده سینما که به اندازه لیاقتشان دیده نشده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین فیلم های کم تر دیده شده سینما که به اندازه لیاقتشان دیده نشده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید