برگزاری جلسه ای پیرامون تحلیل دقیق شرایط مدارس شهر تهران

به گزارش مجله مدیریت ناب، تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت خیّران مدرسه ساز، فرهنگ سازان این کشورند که فرهنگ انفاق، ایثار و فداکاری را در جامعه نهادینه نموده اند.

برگزاری جلسه ای پیرامون تحلیل دقیق شرایط مدارس شهر تهران

علیرضا کاظمی در مراسم افتتاح پروژه های آموزشی منطقه 18 شهر تهران که در منطقه 18 برگزار گردید، اظهار کرد: آموزش و پرورش به حضور و یاری خیرین احتیاج دارد.

وی با تأکید بر این که آنچه جاودانه و ماندنی است باقیات و صالحات است که برترین نقطه امیدبخشی انسان در فردای قیامت خواهد بود، اضافه نمود: هر انسانی که در مدارس خیرساز تربیت گردد، ثوابش متعلق به آن خیّر است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان این که سرانه پایین فضای آموزشی در تهران ناراحت کننده است، گفت: باید کوشش نموده و از همه ظرفیت های موجود استفاده کنیم تا بتوانیم این سرانه ها را افزایش دهیم.

کاظمی با اشاره به این که در شهر تهران سرانه آموزشی تنها در حدود 3.6 است و شاید از این حیث استان سی و یکم باشد که مطلوب مرکز نیست، گفت: مسائل در تهران با سایر استان ها فرق دارد. یکی از مسائل مربوط به زمین و دیگری انبوه سازی ها است که فضای آموزشی تازه برای آن ها درنظر گرفته نمی گردد. این امر باعث می گردد تراکم کلاس های درس بالا برود. وقتی تراکم را بالا می بریم کیفیت افت می نماید و تعلیم و تربیت دلخواه ما اتفاق نمی افتد.

وی گفت: در حال حاضر در حدود 700 تا 800 مدرسه تخریبی و 30 درصد مدارسی که احتیاج به بازسازی دارند، در تهران داریم که این از میانگین کشوری بالاتر بوده و نگران کننده است.

وی با اشاره به این که ایمن نبودن مدارس، مسئولیت های قانونی را متوجه آموزش و پرورش می نماید، ادامه داد: به همین دلیل به زودی یک جلسه ویژه تشکیل می دهیم تا تحلیل دقیقی از شرایط تهران انجام گردد. سپس برنامه ریزی گسترده ای با مشارکت شورای شهر و شهرداری برای حل مسائل خواهیم داشت. باید یک هم افزایی و هماهنگی اجرا شده و ستادی تشکیل گردد. از تمام ظرفیت های قانونی استفاده می کنیم. مشارکت خیرین را افزایش دهیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1817

به "برگزاری جلسه ای پیرامون تحلیل دقیق شرایط مدارس شهر تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جلسه ای پیرامون تحلیل دقیق شرایط مدارس شهر تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید