امیرعبداللهیان به بورکینافاسو سفر می نماید

به گزارش مجله مدیریت ناب، وزیر خارجه بورکینافاسو با اشاره به دعوت رئیسی از رئیس دولت انتقالی بورکینافاسو برای سفر به تهران گفت: در راستای تقویت همکاری های فیمابین قرار شد امیرعبداللهیان بزودی به بورکینافاسو سفر کند.

امیرعبداللهیان به بورکینافاسو سفر می نماید

به گزارش خبرنگاران، خانم اولویا روآمبا وزیر خارجه بورکینافاسو که به همراه هیأتی به تهران سفر نموده، ظهر امروز (دوشنبه) 13 شهریور ماه در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال رسمی حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود نهاده شد.

وزیر خارجه بورکینافاسو پس از این ملاقات در پاسخ به سؤال خبرنگار تلویزیون دولتی بورکینافاسو درباره ملاقاتش با امیرعبداللهیان گفت: فرصت خوبی پیش آمد که با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره نحوه همکاری های آینده و مناسبات دو کشور گفت وگو کردیم.

وی افزود: در زمینه امنیتی، دفاعی، یاری های بشردوستانه و موضوع انرژی گفت وگو کردیم. بعلاوه در مورد نشست کمیسیون مشترک دو کشور هم به رایزنی پرداختیم تا همکاری های فیمابین را هر چه بیشتر توسعه دهیم.

اولویا روآمبا بعلاوه گفت: بر افزایش رفت و آمدها بین مقامات دو کشور تأکید کردیم.

وزیر خارجه بورکینافاسو ادامه داد: آقای امیرعبداللهیان یک بار دیگر بر حمایت های ایران به بورکینافاسو تأکید کرد و من هم تأکید کردم قدردان حمایت های ایران از بورکینافاسو هستیم و علاقه مندیم همکاری های مشترک افزایش یابد.

وی افزود: در راستای تقویت همکاری های فیمابین قرار شد آقای امیرعبداللهیان بزودی به بورکینافاسو سفر کند و آقای رئیسی رئیس جمهور ایران هم از رئیس دولت انتقالی بورکینافاسو دعوت کرد که سفری رسمی به ایران داشته باشد.

روآمبا گفت: در راستای تقویت همکاری های دوجانبه قرار شد سفیر مقیم بورکینافاسو در ایران بزودی در محل کار خود در تهران مستقر گردد تا همکاری های فیمابین از جهش بیشتری برخوردار گردد.

حسین امیرعبداللهیان نیز درباره رایزنی هایش با همتای بورکینافاسویی گفت: امروز گفت وگوهای خوبی را با وزیر خارجه بورکینافاسو داشتیم و ایشان هم ملاقات سازنده ای با آقای دکتر رئیسی داشت. در این ملاقات پیغام مثبت و سازنده ای را از رئیس دولت انتقالی بورکینافاسو در نهاد ریاست جمهوری به وسیله خانم وزیر دریافت کردیم.

وی ادامه داد: خرسندیم که در ماه های گذشته رفت و آمدهای موثری را بین دو کشور شاهدیم. زمینه های همکاری متنوعی را مورد توجه قرار دادیم. این رویکرد مهم در بورکینافاسو که مردم خود قادر به معین سرنوشت باشند مورد توجه جدی ماست.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بعلاوه گفت: در مورد همکاری های دو کشور از جمله در حوزه های فنی، همکاری در حوزه های پزشکی، درمان و دارو و بعلاوه درباره آموزش در حوزه های مختلف گفت وگو کردیم.

امیرعبداللهیان در انتها اعلام کرد: برای دولت و مردم بورکینافاسو برترین ها را آرزو داریم.

به گزارش فارس، روز سه شنبه هفتم شهریور 1402 مجتبی فقیهی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بورکینافاسو با خانم اولویا روآمبا وزیر امور خارجه بورکینافاسو ملاقات و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات غرب آفریقا به گفت وگو پرداخت و سفر دیپلمات عالیرتبه بورکینافاسو به تهران هم از جمله موضوعات مورد گفت وگو در این ملاقات بود. در ملاقات سفیر ایران با وزیر خارجه بورکینافاسو برگزاری کمیسیون مشترک مالی دو کشور هم مورد بحث و گفت وگو نهاده شده بود.

پیش از این نیز عیسی بورو قائم مقام وزارت امور خارجه بورکینافاسو به تهران سفر و روز یکشنبه 28 خرداد ماه با حسین امیرعبداللهیان ملاقات نموده بود. وزیر امور خارجه در این ملاقات از توسعه و توسعه مناسبات فیمابین استقبال و برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک در آینده نزدیک در بورکینافاسو را فرصت خوبی برای تنظیم روابط در همه زمینه های مالی، تجاری، علمی و آموزشی توصیف کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 شهریور 1402 بروزرسانی: 14 شهریور 1402 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2237

به "امیرعبداللهیان به بورکینافاسو سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرعبداللهیان به بورکینافاسو سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید