امانی: امتحان نهایی با کیفیت می تواند جایگزین کنکور گردد

به گزارش مجله مدیریت ناب، تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت امتحان نهایی با کیفیت و استاندارد لازم می تواند جایگزین آزمون تستی کنکور گردد.

امانی: امتحان نهایی با کیفیت می تواند جایگزین کنکور گردد

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به همراه سرکارخانم دری معاون آموزشی آموزش و پرورش شهر تهران و سرکار خانم زمان مدیر آموزش و پرورش منطقه 8 تهران در بازدید از دبیرستان های دخترانه رضوان و پسرانه کمیل منطقه 8 تهران از فرایند برگزاری امتحانات نهایی و رعایت پروتکل های بهداشتی ابراز رضایت کرد، اضافه کرد: به حق باید از همکاران عزیزم که نگذاشتند چراغ تعلیم و تربیت در این دوران سخت و سخت بیماری کرونا خاموش گردد، تقدیر و تشکر نمود، آموزش و پرورش به وجود شما عزیزان افتخار می نماید.

امانی طهرانی با اشاره به اینکه مدرسه، معلم و دانش آموز چشم و چراغ آموزش و پرورش هستند، گفت: آموزش و پرورش با کاستی های فراوانی در حوزه بودجه، امکانات آموزشی و پرورشی، نیروی انسانی و... روبرو است ولی شما عزیزان با تلاش و تلاش و از خودگذشتگی سعی کردید چراغ آموزش و پرورش فرزندان این مرز و بوم در این برهه از زمان روشن بماند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش توضیح داد: برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان در این شرایط سخت و سخت بیماری واگیردار کرونا، نتیجه زحمات و تلاش شما عزیزان است.

امانی طهرانی با اشاره به لزوم حذف کنکور، ادامه داد: امتحانات با کیفیت و استاندارد لازم می تواند به مرور زمان جایگزین کنکور گردد، چون کنکور نتیجه زحمات و تلاش دانش آموزان را در مدت 2 و یا 3 ساعت می سنجد ولی امتحان با کیفیت و استاندارد نتیجه زحمات دانش آموزان را در طول سال می سنجد.

وی گفت: باید کاری کنیم که اعتبار و روایی امتحانات نهایی از کنکور بیشتر گردد، کنکور سد راه نظام تعلیم و تربیت است و باید طرح و الگوی مناسب برای جایگزینی آن ارائه گردد.

امانی طهرانی با تاکید بر اینکه مدرسه قلب تپنده آموزش و پرورش است، اضافه کرد: برای شکوفایی مدارس دست در دست هم، تلاش کنیم، چون آینده کشور در گرو مدارس مستقل و آموزش و پرورش با کیفیت است.

وی ابراز داشت: معلمان، افسران سپاه پیشرفت کشورند که در خط مقدم آن که همان مدارس هستند، خدمت می نمایند، بدون حضور موثر و با کیفیت آنها، آموزش و پرورش بی معناست. جامعه وقتی می بیند مدارس باز است و در آنجا جنب و جوش وجود دارد، احساس آرامش و امنیت می نماید.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در انتها تاکید نمود: نسل با کیفیت، مسئولیت پذیر و اجتماعی از مدارس با کیفیت آموزشی بالا بیرون می آید با رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی، تلاش کنیم تا ان شاء الله در سال تحصیلی جدید شاهد بازگشایی مدارس کشور باشیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1624

به "امانی: امتحان نهایی با کیفیت می تواند جایگزین کنکور گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امانی: امتحان نهایی با کیفیت می تواند جایگزین کنکور گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید