اعلام زمان و ساعات استفاده هیأت های حسینی از فضای مدارس تهران

به گزارش مجله مدیریت ناب، به دنبال فرا رسیدن ایام محرم و صفر و همکاری آموزش و پرورش شهر تهران با هیات های محلی، سخنگوی آموزش و پرورش تهران از صدور بخشنامه ای درخصوص نحوه همکاری مدارس با هیأت های محلی اطلاع داد.

اعلام زمان و ساعات استفاده هیأت های حسینی از فضای مدارس تهران

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، سخنگوی آموزش و پرورش تهران با اشاره به همکاری مدارس شهر تهران با هیأت های محلی اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین و درخواست بعضی از هیات مذهبی جهت برگزاری مراسم عزاداری در فضای حیاط مدارس و با توجه به دستور وزیر کشور و تاکید مرکز هماهنگی حوزه وزارتی به منظور اجرایی شدن کامل و اعمال نظارت دقیق بر پروتکل های بهداشتی در مورد دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر در امسال در بخشنامه ای نکاتی برای اجرا ارسال شده است.

وی درباره جزئیات این بخشنامه شرح داد: ارائه معرفی نامه رسمی مساجد و هیئات مذهبی از مرکز رسیدگی به امور مساجد و سازمان تبلیغات استان تهران به ادارات مناطق 19 گانه آموزش و پرورش شهر تهران و همچنین ارائه بیمه نامه حوادث یا مسئولیت مدنی توسط ائمه جماعات و مسئولان هیئات مذهبی به مدیر مدرسه از جمله بند های این بخشنامه است. همچنین انعقاد قرارداد مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی و سایر موارد از طرف ائمه جماعات مساجد و مسئولان هیئات مذهبی با مدیریت مدرسه نیز از دیگر نکاتی است که در این بخشنامه به آن اشاره شده است.

مسعود ثقفی، با تاکید بر اینکه استفاده از فضای مدرسه صرفاً محدود به حیاط و سرویس بهداشتی و در بازه زمانی 30 مرداد تا 10 شهریور است، گفت: با توجه به ایام بازگشایی مدارس در 15 شهریور ماه، باید بلافاصله تجهیزات مستقر در مدرسه بعد از اتمام مراسم، تخلیه، نظافت، برطرف معایب احتمالی، ضدعفونی و تحویل مدیریت مدرسه گردد. همچنین زمان استفاده از فضای مدرسه در ایام اشاره شده از ساعت 14 تا 23 در روز های اول تا هشتم محرم و از 7 صبح تا 24 در روز های نهم و دهم محرم معین شده است.

وی این را هم گفت که براساس این بخشنامه باید از مسقف نمودن فضا ها و تعبیه سایبان و چادر و تحت هر عنوان خودداری گردد.

سخنگوی آموزش و پرورش تهران با بیان این که در صورت تقاضا و موافقت هیئت ها و وجود ظرفیت می توان حیاط مدرسه را همزمان در اختیار چند هیات قرار داد، یادآور شد: اعضای هیئت امنای هیات مذهبی و مساجد باید کتبا مسئولیت تمام اتفاقات احتمالی را در زمان برگزاری مراسم تقبل نمایند، همچنین رعایت بهداشت محیط و همچنین حراست از کلیه فضا ها و تجهیزات مدرسه بر عهده ائمه جماعات مساجد و روسای هیات مذهبی بوده و آموزش و پرورش هیچ گونه تعهد و مسئولیتی در این خصوص ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1116

به "اعلام زمان و ساعات استفاده هیأت های حسینی از فضای مدارس تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام زمان و ساعات استفاده هیأت های حسینی از فضای مدارس تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید