اعترافات، آلفردو دی استفانو

به گزارش مجله مدیریت ناب، ستاره سال های دور رئال مادرید تنها در میدان مسابقه استاد نبود او در صحبت کردن نیز مهارت بالایی داشت.

اعترافات، آلفردو دی استفانو

به گزارش خبرنگاران و به نقل از مارکا، زمانی که از کلمه ال دورادو (طلایی) استفاده می گردد مانند دوران کلیدی فوتبال کلمبیا، نخستین نامی که به ذهن می آید آلفردو دی استفانو است. مهاجم سابق رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا در میان بهترین های تاریخ قرار گرفته است. او در قرن 20 انقلاب به پا کرد و حرف های زیادی برای گفتن داشت. می توان درباره اش یک کتاب نوشت. در ادامه تنها به بخش کوچکی از اعترافات ستاره رئال مادرید اشاره می گردد.

توصیه یک برقکار به مادرش

یکی از ویژگی های دی استفانو این بود که برای پاسخ های درخشان استعداد بالایی داشت. هر داستانی که نقل می کرد باعث می شد همه لبخند بزنند. مهاجم آرژانتینی-اسپانیایی چه در زمین و چه در بیرون از آن نابغه بود.

یک برقکار به خانه مان آمد که بازیکن ریورپلاته بود و پدرم را می شناخت. درباره خانواده ام سوال کرد و مادرم به او گفت که یکی از پسرانم خیلی خوب فوتبال بازی می نماید. زمانی که به باشگاه ریورپلاته رفتم تا تست بدهم، پرسیدند چه کسی این توصیه را به من کرد؟ مادرم! من رفتم چون چاره ای نداشتم. هیچ کسی را ندیدم! در نهایت منتظر ماندم تا مربی بیرون بیاید. او پئوسیه بود. وقتی قرارداد امضا کنید چاره دیگری نخواهید داشت. باشگاه بر شما حکمرانی خواهد نمود.

زمانی که آغاز به پیشرفت کردم از من پرسیدند چگونه می خواهی حرفه ای شوی؟ من اتفاقی فوتبال بازی کردم! چون مادرم با یک برقکار صحبت کرد.

دستمزد

دی استفانو در تاریخ باشگاه ریورپلاته مانند تیم های دیگری که در آن جا پا به توپ بود صندلی خاصی دارد. او عضوی از تیم بوگوتایی شد و موجب شد این باشگاه به شهرت جهانی دست یابد. به همین خاطر بهترین بازیکن جهان محسوب می گردد.

زمانی که بیرون از بوگوتا بازی می کردیم با همان اشتیاق در میدان حاضر می شدیم. در آن موقع سیستم حمل و نقل خیلی بد بود. هواپیماها ملخی بودند. صدای وحشتناکی می دادند، خیلی تکان می خوردند و سفرها انتها ناپذیر بودند. با این حال کسی اعتراض نمی کرد و به خاطر این سفرهای طاقت فرسا بد بازی نمی کرد.

نمی دانم دقیقا باشگاه ریورپلاته چقدر به من پول پرداخت می کرد اما برای من زیاد بود. در آن جا حقوق کافی می دادند و بازیکنان می توانستند غذا بخورند و به خوبی از خانواده هایشان نگه داری نمایند.

رقم هایی که اکنون بازیکنان دریافت می نمایند خیلی زیاد است اما خوب است چون جوانان می توانند پول هایشان را پس انداز نمایند و سپس از خانواده هایشان مراقبت نمایند چون دوران درخشان کوتاه است.

زمانی که متوجه شدم در این دوران این مقدار پول جابجا می گردد متوجه شدم که فوتبال فراتر از ورزش است و همه چیز به یک نمایش تبلیغاتی شبیه است.

بارسلونا یا رئال مادرید

زمانی که دی استفانو به شهرت دست یافته بود از میوناریوس (لقب ریورپلاته) جدا شد. قرار بود در اسپانیا پا به توپ گردد اما یک سوءتفاهم موجب شد میان انتخاب رئال مادرید و بارسلونا بماند.

یک راه چاره کشف کردند که جایی دیده نشده بود، این که دو سال برای بارسلونا بازی کنم و دو سال برای رئال مادرید. زمانی که متوجه این موضوع شدم گفتم: این پیشنهاد را حتی کروکودیل ها هم باور نمی نمایند.

کلافه شده بودم چون رسانه ها هر چیزی درباره من می نوشتند. با خودم می گفتم: آیا کسی از من پرسید چه شخصیتی دارم و از لحاظ ورزشی چطور هستم؟ مسئولان باشگاه بارسلونا می خواستند من را قرضی به یوونتوس بدهند.

حضور در رئال مادرید

ستاره آرژانتینی در نهایت مشکلش حل شد و بازیکن رئال مادرید لقب گرفت. نخستین روز نفرت انگیز بود.

پس از 12 ساعت سفر شبانه با قطارهای آن موقع برای رسیدن به رویایم برای تست پزشکی حاضر شدم. در مدت پنج دقیقه قراردادم را امضا کردم و سپس سه ماه نتوانستم تمرین کنم.

در بازی به میدان رفتم که برای ساعت سه یا سه و نیم مقرر شده بود.

سقوط ریورپلاته

دی استفانو مانند هر هوادار ریورپلاته پس از سقوط این تیم به دسته دو لحظات سختی را تجربه کرد.

مدتی بود که به خاطر عملکرد تیم نگران بودم. با برادرم که در بوینس آیرس زندگی می نماید اغلب درباره جزئیات مختلفی که به باشگاه مربوط است صحبت می کنیم.

من تنها توانایی این را داشتم بازی را تا گل نخست خودمان تماشا کنم. پس از آن تصمیم گرفتم تلویزیون را خاموش کنم چون نمی خواستم بدشانسی بیاورم

برای این اتفاق باید گریه می کردیم. باعث تاسف بود. این دردی برای همه کسانی که بود احساسی به ریورپلاته پرافتخار در قلبشان داشتند.

نارضایتی از لیگ قهرمانان اروپا

مردی که تعداد زیادی قهرمانی در اروپا را تجربه نموده است از فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا رضایت نداشت.

لیگ قهرمانان، چه لیگ قهرمانانی؟ می دانید معنای لیگ قهرمانان چیست؟ چند تیم قهرمان در این رقابت ها وجود دارد؟ این را شما روزنامه نگاران باید بگویید که قهرمان فقط یکی است.

شاید لیگ قهرمانان اکنون جذاب تر باشد، تیم های بیشتری رقابت نمایند، احتمال های بیشتری وجود داشته باشد اما دشواری اش کمتر است. اگر به خاطر مسائل اقتصادی تیم های بیشتری بازی می نمایند پس نام رقابت ها را تغییر دهند.

شما می توانید در لیگ خود چهارم شوید اما در این رقابت ها عنوان قهرمانی را به دست آورید! چگونه امکان پذیر است؟ می توانید یک یا حتی دو بازی بد داشته باشید اما آن را جبران کنید. در زمان من چنین شرایطی حاکم نبود.

لیونل مسی

جایی که رئال مادرید و بارسلونا هستند همواره دشمنی وجود ندارد. زمانی که درباره لیونل مسی صحبت می گردد نظرات مشابه است. دی استفانو از ارزش ستاره آرژانتینی در بارسلونا مطلع است.

در اسپانیا از گل های مسی لذت می برم، البته زمانی که دروازه رئال مادرید را باز نکند. کاپیتانی یک شرایط متفاوت است که مسی شایسته اش است. او می تواند همه بازیکنان با ویژگی های مختلف را متحد کند.

مسی هوشی فوق العاده دارد. آن را به همه جهان نشان داده است. او به بارسا در کسب عناوین یاری زیادی نموده است.

لئو در بارسا همواره زیر فشار کسب جام بازی می نماید. مسی کاپیتانی است که ترس را ایجاد می نماید مانند دیگو آرماندو مارادونا. با این حال درست نیست که این دو بازیکن را با هم مقایسه کرد چون در دو دوران متفاوت قرار داشتند.

دشمنی با مارادونا؟

گاهی اوقات درباره تفاوت میان دی استفانو و مارادونا صحبت می گردد. دی استفانو اظهارات قاطعی درباره ستاره سال های دور فوتبال آرژانتین داشته است.

بیش از این نگویید که من با مارادونا مشکل دارم. از کجا متوجه شدید؟ این موضوع من را نارحت می نماید. آن روز به خاطر این قضیه نتوانستم بخوابم.

مارادونا همواره دوست من بوده است. همه می دانند زمانی که همسرم فوت کرد در مراسم خاکسپاری شرکت کرد تا من را همراهی کند. آن موضوع را هرگز فراموش نمی کنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1003

به "اعترافات، آلفردو دی استفانو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعترافات، آلفردو دی استفانو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید